Social

Cum sa ajungi cel mai bun angajator

Miza unei astfel de performante se traduce in profituri mai mari pentru actionari. Corectitudinea fata de angajati, recompensarea performantelor remarcabile, gradul ridicat de incredere in salariati sunt cateva elemente care definesc companiile drept buni angajatori. Mediul de lucru al angajatilor din Romania nu difera cu mult fata de cel al Europei Centrale si de Est, dar nu are companii care sa iasa in evidenta drept modele de bune practici. Astfel, potrivit studiul "Best Employer 2006-2007" realizat de Hewitt Associates International si implementat in Romania de Pluri Consultants Romania, implicarea angajatilor in atingerea obiectivelor strategice ale companiilor in care lucreaza este de 54%, cu 2% mai mare decat media in Europa Centrala si de Est. Totusi nicio companie din Romania care a participat la acest studiu nu s-a clasat pe primele 30 de locuri din Europa. Microsoft a castigat titlul de "Best Employer" in patru tari, dar filiala din Romania nu a participat la studiu. Studiul "Best Employer 2006-2007" a luat in considerare angajamentul salariatilor fata de companie si eforturile pe care acestia le fac in interesul organizatiei. Angajatii considera ca muncesc mai mult decat primesc Un alt element luat in considerare este masura in care viziunea asupra afacerii a angajatilor, top managementului si a departamentului de resurse umane se suprapune. Studiul a fost efectuat in zece tari din Europa Centrala si de Est si se bazeaza pe raspunsurile a 90.000 de angajati si 1.800 de manageri din 504 companii. Dorinta angajatorilor de a ajunge cei mai buni in viziunea salariatilor nu are neaparat un scop altruist. Studiul arata ca cei mai buni angajatori genereaza un profit cu 24% mai mare pentru actionari decat celelalte companii. Cateva calitati-cheie ale angajatorilor considerati cei mai buni sunt: corectitudinea fata de angajati, abilitatea de a inspira oamenii, recunoasterea si recompensarea performantelor remarcabile, gradul ridicat de incredere in acestia si satisfactia oferita de liderii companiei. Numai unu din trei angajati din esantionul studiat crede ca este corect platit in functie de rezultatele sale. Tot unul din trei angajati crede ca in actualul loc de munca este corect platit in comparatie cu alte posibile locuri de munca. "Acest lucru explica in mare masura deciziile multor angajati de a-si schimba locul de munca pentru promisiunea unui salariu superior", se arata in studiu. Forta de munca s-a maturizat De altfel, numai 19% dintre participanti plaseaza locul de munca actual pe o pozitie superioara fata de alte posibile companii pentru care ar putea lucra, iar 62% nu se pot imagina in conditiile de a munci mai mult de un an in cadrul organizatiilor din care fac parte. In aceste conditii, atentia companiilor se indreapta spre tineri. Aproape 40% dintre angajatorii participanti la studiu au relatii de sponsorizare sau parteneriat cu universitati din Romania pentru a-si recruta viitorii angajati. Ca tendinte inregistrate la nivel national, realizatorii studiului remarca faptul ca forta de munca din Romania s-a maturizat. "Nici managerii romani si nici chiar angajatii nu mai accepta sa lucreze in companii nestructurate, fara imagine de marca , fara procese bine gandite, companii in care promovarile se fac pe criterii obscure sau fara niciun criteriu", se arata in studiu. Implementarea de sisteme de beneficii, precum planurile de pensii non-obligatorii, telefon mobil, masina, asigurari diverse, tichete pentru vacanta, abonamente pentru sali de sport pot creste implicarea angajatilor cu pana la 30%. Si masuri mai putin costisitoare sau chiar gratuite pot determina cresteri de 27%-29% a implicarii: recunoastere, punere in valoare (la nivel verbal) a angajatilor si implementarea unui sistem de management al carierei. Mix de politici si cultura organizationala In Romania, cel mai bun angajator , conform studiului realizat de Hewitt, a reiesit TNT Romania. Unul dintre punctele esentiale ale strategiei firmei in domeniul resurselor umane este urmarirea cu regularitate a gradului de satisfactie al propriilor angajati. Rezultatele sunt utilizate in planul anual al managementului companiei. Toti angajatii companiei primesc bonusuri calculate in functie de performanta, bonuri de masa, acces la unele activitati sportive, asigurari de viata , contributii la un fond de pensii, pachete de servicii medicale, transport la locul de munca, prime de sarbatori . "TNT este o companie in care oamenii comunica eficient si fara rezerve, stiu sa munceasca, dar se si distreaza. Suntem o comunitate in cadrul careia se invata permanent si nimanui nu ii este rusine sa ceara ajutor sau sa recunoasca faptul ca nu stie ceva", explica Ana Glavce, director de resurse umane, pachetul de "beneficii" pe care il primesc angajatii TNT. Angajatii, un bun de valoare Peste 80% dintre an­ga­jatii TNT sunt multumiti cu locul de munca pe care il au, fata de 65%, procentul mediu inregistrat in companiile romanesti studiate. Angajatii companiei considera, in pro­portie de peste 70%, ca valorile orga­nizatiei sunt similare valorilor personale. Media la nivel national este de aproape 55%. Rezultate similare a avut si intrebarea "Managerul meu imi ofera feed­back-ul de care am nevoie pentru a imi imbunatati performantele". Pro­portia in care angajatii TNT cred ca managerii ii tra­teaza ca pe cel mai valoros bun al organizatiei este de 60%, cu aproape 15% mai mare decat media nationala.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea