Social

Cu o floare nu se face parcare

Proprietarii de masini vor putea parca in curind si pe spatiile verzi, amenajate cu dale de beton si iarba. „Daca intr-un an nu incepem lucrarile pentru realizarea parcarilor, nu o sa mai putem circula prin Bucuresti, din cauza numarului mare de masini parcate aiurea“, a decretat recent viceprimarul Capitalei, Razvan Murgeanu. In cifre, afirmatia se traduce astfel: pe 70.000 de locuri de parcare amenajate in Capitala trebuie sa stationeze peste 900.000 de masini inmatriculate in Bucuresti, plus cele care tranziteaza orasul. Adica mai mult de zece masini se bat pentru un loc de parcare. Privita astfel ecuatia, nu trebuie sa ne mai miram si sa injuram de fiecare data cind vedem o masina lasata pe trotuar. Intr-un Bucuresti tot mai sufocat de traficul rutier, autoritatile se chinuiesc sa gaseasca solutii. Ultima gaselnita: amenajarea spatiilor verzi deteriorate cu dale gaurite, prin care creste iarba. Pe romaneste, parcari ecologice: „Construirea unei asemenea parcari costa mult mai putin decit amenajarea unei parcari subterane sau nivelate. Maximum 200 de milioane de lei vechi sint suficienti“, ne-a explicat Ovidiu Mateescu, directorul Directiei de Urbanism din cadrul Primariei Sectorului 4. Pina in prezent, acest sector a identificat cele mai multe zone pentru construirea de parcari ecologice. „Avem 20 de locatii care vor genera aproximativ 1.100 de locuri de parcare. In plus, pina la sfirsitul anului se vor identifica toate spatiile verzi deteriorate pe care se pot amenaja astfel de parcari auto“, ne-a explicat Mateescu. Majoritatea acestor spatii se afla in vecinatatea blocurilor si vor servi ca parcari de resedinta, potrivit autoritatilor. Printre strazile care vor beneficia de asemenea parcari se numara: Moldovita, Straduintei, Izvorul Oltului, Semenic, Luica, Tatulesti, Almasul Mare, aleea Riul Sadului si aleea Niculitel. O parcare va avea aproximativ 50 de locuri. Vanghelie n-are, dar face Si in sectorul 3 al Capitalei exista cinci parcari ecologice in curs de amenajare. Este vorba despre zonele Panait Cerna, Sf. Vineri - Calea Mosilor, Splaiul Independentei nr. 2I, Bdul Decebal - Piata Hurmuzachi, Bdul Mircea Voda - Matei Basarab . In sectorul 6, autoritatile sint optimiste in privinta crizei locurilor de pacare, desi pina in prezent nu au amenajat nici o parcare ecologica. Primarul sectorului 5, Marian Vanghelie, promite ca anul acesta vor demara lucrarile de amenajare a peste 50 de parcari cu paviment din dale si cu iarba, care vor avea cite 30 de locuri. Deocamdata nu exista nici una in sector. Investitii de 2,5 miliarde de lei Pentru primele 20 de parcari ecologice, Primaria Sectorului 4 va investi aproximativ 2,5 miliarde de lei, bani alocati din bugetul local. Locatiile sint situate in zone cu trafic intens si cu o lipsa acuta a parcarilor. In ceea ce priveste taxa de parcare, aceasta va fi diferita in functie de modul de finantare a amenajarii parcarii. Daca parcarea ecologica se face cu finantare integrala de la bugetul local, taxa pentru ocuparea unui loc, concesionat pe o perioada de zece ani, va fi de 13.000 de lei pe zi, adica 4,75 milioane de lei pe an. Daca parcarile vor fi amenajate de catre riveranii care vor beneficia de ele, taxa zilnica pentru ocuparea unui loc de parcare va fi de 3.000 de lei, pe o perioada de zece ani. Parcari „verzi“ la Tirgu-Mures si la Cluj Parkingurile ecologice vor suplimenta locurile de parcare si in Tirgu-Mures, si la Cluj. Numai ca acestea vor arata altfel fata de cele din Capitala. Zona verde deteriorata va fi acoperita cu dale de beton doar pentru roti, restul fiind regenerata cu iarba. Pina acum, Primaria din Tirgu-Mures are in lucru patru asemenea parcari, iar in Cluj trei zone vor deveni parcari ecologice de resedinta. Proiecte fara petitori Primaria Capitalei vrea sa construiasca 120 de parcari supraterane. Insa, pina in prezent, nimeni nu s-a aratat interesat de parteneriatul oferit de primarie - concesionarea terenului pe 49 de ani, pe motiv ca amortizarea investitiei dureaza prea mult. Deocamdata exista 67 de spatii viabilizate. Cele mai mari sint in Piata Presei Libere, care va avea 1.500 de locuri, in Piata Obor, parcare subterana cu 1.500 de locuri, si la Aeroportul Baneasa , unde vor putea parca aproximativ 1.200 de masini. Politia Rutiera da peste 10.000 de amenzi pe luna Soferii care blocheaza traficul parcindu-si masina in mijlocul strazii au prioritate la amenzi. In intervalele orare 7.30-11.00 si 16.00-20.00, daca arunci un bat pe o artera centrala din Bucuresti, cade garantat pe o masina, fie ea parcata aiurea sau blocata in trafic. „Dupa Revolutie, in Bucuresti a fost o explozie a achizitiilor de mijloace de transport. Numarul masinilor a crescut de peste zece ori, dar la infrastructura nu s-a facut nimic“, a declarat Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din Primaria Capitalei. Teoretic, politia rutiera ar putea da zilnic cel putin 830.000 de amenzi pentru parcare neregulamentara , adica diferenta dintre numarul de locuri de parcare amenajate si numarul de masini inmatriculate in Bucuresti. Bineinteles ca nu se intimpla asa ceva, dar numarul amenzilor este totusi mare. Tichet pentru parcare pe trotuar Potrivit purtatorului de cuvint al Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti, Constantin Stroescu, in primele sase luni ale acestui an politistii de la circulatie au dat 65.000 de amenzi pentru parcare neregulamentara, adica peste 10.000 pe luna. Valoarea unei astfel de amenzi este intre 70 si 100 RON, dar se poate plati la jumatate in 48 de ore. Amenzile se dau in special soferilor care isi lasa masina in asa fel incit blocheaza traficul, mai ales pe traseele RATB. Nu scapa fara sa plateasca nici cei care blocheaza trotuarul cu masina, obligindu-i pe pietoni sa mearga pe carosabil, ceea ce le pune viata in pericol, a mai spus comisarul Stroescu. Cum se obtine un loc de parcare Principiul este „completati dumneavoastra o cerere si mai vedem noi“. In Bucuresti exista 60.000 de locuri de parcare de resedinta, dintr-un total de 70.000 de locuri amenajate. Diferenta o constituie parcarile de utilitate privata si cele administrate de o societate privata, prin concesiune de la municipalitate. Cei care doresc un loc de parcare in zona unde locuiesc nu trebuie sa isi faca sperante prea mari, pentru ca numarul acestora este foarte redus. Primaria Sectorului 4, de exemplu, are 10.000 de locuri de parcare. Riveranii care vor sa-si parcheze masina linga casa trebuie sa depuna o cerere la Directia de Gospodarire Comunala din cadrul primariei. Daca exista spatii disponibile in jurul blocului, vor fi identificate de lucratorii primariei si atribuite pe o perioada de cinci ani. Taxa difera de la o zona la alta. Pentru un loc de parcare situat in zona A de impozitare, proprietarul masinii va scoate din buzunar 770.000 de lei pe an. Daca locuieste in zona B a Capitalei, parcarea masinii va costa 580.000 de lei anual. In sectorul 2, taxa se plateste anual si nu difera in functie de zona. Numarul locurilor de parcare de resedinta este de aproximativ 18.000, iar taxa este de 67.000 de lei pe luna.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea