Social

Croazierele pe Dunare, aproape inexistente pe piata romaneasca

Desi o buna parte a traseului strabate tara noastra, croazierele pe Dunare, aproape inexistente pe piata romaneasca. Peste 125.000 de straini au vizitat Romania in 2007 de la bordul navelor venite pe Dunare. Preturile de 100-150 de euro pe zi, prea mari pentru romani.

Croazierele pe Dunare de la Passau din Germania pana la Constanta sau Tulcea sunt foarte populare in tarile Europei de Vest si chiar in SUA, dar aproape complet ignorate de romani.

Numai anul trecut Romania a fost vizitata de aproximativ 125.000 de turisti veniti cu vapoarele de croaziera pe Dunare, majoritatea nemti, americani si francezi, semnificativ mai multi decat strainii care au petrecut o vacanta pe Litoral. Chiar daca vor sa plece in croaziera pe Dunare, romanii nu prea au cum: marii tour-operatori nu au astfel de oferte in cataloage, si trebuie sa intri chitit pe asa ceva intr-o agentie pentru ca angajatul care te preia sa se deranjeze sa inceapa sa dea telefoanele necesare.

Altfel, vei fi lamurit rapid ca “e scump” si ti se vor recomanda clasicele sejururi prin Grecia sau Turcia, ori, in cel mai fericit caz, vreo croaziera pe Mediterana. Culmea, pana si putinele agentii romanesti care se ocupa de croaziere pe Dunare au renuntat de mult sa mai incerce sa vanda produsul pe piata autohtona.

Spre deosebire de nemti, pentru care o croaziera pe Rin de la Koblenz la Koln este, in peste 90% din cazuri, primul contact cu acest gen de turism, romanii prind gustul excursiilor de mai multe zile cu vaporul prin Caraibe sau pe Mediterana. Evident, un rol important in perpetuarea acestei situatii il joaca preturile destul de piperate practicate pentru croazierele dunarene: navele utilizate sunt in general de lux, iar tarifele cele mai accesibile variaza intre 100 si 150 de euro pe zi de persoana. Cum durata poate fi de 8 pana la 14 zile, e lesne de inteles de ce piata romaneasca nu este deocamdata semnificativa pe acest segment.

Viena, Bratislava , Budapesta si Belgradul, „tintele“ clasice pentru turisti

Daca pentru turistii imbarcati pentru o croaziera pe Dunare Bucurestiul este doar o destinatie optionala, alte patru capitale europene sunt puncte de escala pe parcursul voiajului. Pe langa Viena, Bratislava, Budapesta si Belgrad se mai viziteaza, daca se alege itinerariul de 14 zile care include si trecerea pe canalul Main-Dunare, orase ca Nurnberg sau Regensburg . In general, o asemenea croaziera presupune si cheltuieli suplimentare deloc de neglijat, numeroasele excursii optionale si cheltuielile inerente unor excursii de o zi in orase ca Viena sau Budapesta ridicand considerabil costul total al excursiei.

Constanta, mult mai vizitata decat Delta

Oricat ar parea de ciudat, majoritatea turistilor plecati in croaziere pe Dunare ajung sa viziteze Constanta, nu Delta Dunarii. Din acest punct de vedere, visul lui Nicolae Ceausescu s-a implinit: canalul Dunare -Marea Neagra a transformat Constanta in port la Dunare.

Datorita facilitatilor oferite de aeroportul aflat in imediata apropiere a orasului, majoritatea organizatorilor de croaziere aleg batranul Tomis ca punct de plecare sau ca destinatie finala, in vreme ce Delta si vechiul curs al fluviului sunt doar trasee optionale. Turistii straini aleg in majoritatea cazurilor o croaziera pana la Mangalia, de-a lungul litoralului romanesc al Marii Negre.

 

Foto Gandul

 
Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea