In primul trimestru al acestui an consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai vandute in aceasta perioada de criza sunt bunurile de larg consum, in special alimentele, la polul opus aflandu-se detergentii de rufe sau de vase si produsele de ingrijire personala , care sunt achizitionate mai rar, dar in cantitati mai mari, dupa cum noteaza Gandul, citand un studiu efectuat de Gfk.
Lucrurile nu stau bine chiar pentru toata lumea. Conform rezultatelor studiului, criza a afectat magazinele de cartier, romanii preferand mai mult magazinele mari, de tip supermarket sau hypermarket .
Astfel, magazinele traditionale si cele de cartier au inregistrat in primele trei luni ale acestui an scaderi ale vanzarilor de pana la 5%, fata de ultimele trei luni ale anului 2008. In plus, s-a constatat si indreptarea preferintelor cumparatorilor catre produsele ambalate in cantitati mai mari, asadar mai economice.
In aprilie, Adrian Manolache, secretarul general al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania declara in aprilie pentru Gandul ca volumul bunurilor de folosinta indelungata comercializate a continuat sa scada in primul trimestru si in ceea ce priveste mobila, electronicele, electrocasnicele , produsele de gradinarit, materialele de constructii sau bricolaj.