Social

Comisia Europeana someaza companiile aeriene sa respecte drepturile pasagerilor

Companiile aeriene europene au primit un ultimatum de sase luni sa-si imbunatateasca relatia cu pasagerii si sa le respecte drepturile, in caz contrar fiind amenintate de catre Comisia Europeana cu sanctiuni mult mai dure decat pana acum, scrie cotidianul "Le Monde" in editia electronica de joi. In februarie 2004, Uniunea Europeana a stabilit reguli comune pentru tarile membre, referitoare la drepturile pasagerilor in fata companiilor aeriene, in cazul intarzierii sau anularii zborurilor ori a asistentei care trebuie acordata clientilor blocati pe aeroporturi . La doi ani dupa ce au inceput sa fie aplicate, autoritatile de la Bruxelles, coonstata ca aplicarea acestor reguli de care companiile aeriene europene este "dificila". 18 000 de plangeri ale clientilor, in doar un an si jumatate Transportatorii aerieni stiu bine sa-si ascunda deficientele. Aproape 18 000 de pasageri au facut plangeri scrise in perioada februarie 2005-septembrie 2006, impotriva companiilor europene cu care zburau, pe motiv de intarzieri ori anulari de zboruri sau a incurcaturilor facute cu rezervarea locurilor. "Pasagerii cu drepturi foarte bine definite, dar, de multe ori, sunt dezavantajati in fata companiilor aeriene", arata raportul Comisiei Europene citat de "Le Monde". Comisia recunoaste insa ca in textul emis in 2004 exista si chestiuni confuze. De exemplu, nu se face diferenta clara intre amanarea si anularea unei curse. Unele companii amana o cursa chiar si cu 48 de ore, zbor care e de fapt anulat din motive tehnice . Autoritatile de la Bruxelles, promit sa modifice legislatia, astfel incat, de exemplu, limita pana la care un zbor sa fie considerat intarziat, sa nu depaseasca 24 de ore.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea