Social

Ce poate oferi un patron in afara de salariu

Pretentiile salariale in crestere ii forteaza pe angajatori sa caute metode noi de a-si multumi angajatii. Expertii in resurse umane incearca sa-i convinga pe manageri ca pot scapa de un faliment sigur daca reusesc sa tina sub control fondul de salarii. De la caz la caz, pot exista alte pirghii prin care se poate obtine maximum de potential de la angajat. Nu conteaza insa metoda pe care managerii o abordeaza, ci modul in care o fac. „Consecventa este foarte importanta in acest sens“, explica Alina Popescu, psiholog la Behavior Center. Cel mai important pentru angajat este „sa se poata dezvolta si sa se simta apreciat. Pentru asta are nevoie de un context si de un cadru favorabil“, crede Iuliana Stan, Business Manager la Humansynergistics. O vorba buna si aprecierea de catre sef a muncii bine facute sint cele mai simple solutii pentru motivarea subalternilor. „Aprecierile sincere din partea managerului pot avea un efect benefic excelent asupra unora dintre angajati“, spune Andreea Lupan, Business Unit Manager in cadrul agentiei de consultanta Barnett McCall General Recruitment. De obicei, ne aratam doar nemultumirile si penalizam. Acest tip de comportament poate demotiva. „Studiile arata ca fiecare pedeapsa ar trebui recompensata cu cel putin patru raspunsuri pozitive“, explica Alina Popescu, psiholog. Un sef sociabil, cu care se poate comunica usor, il poate atrage pe angajat mai mult decit un salariu cu multe zerouri. „Un loc de munca in care sa existe o echipa si un manager cu care sa poata colabora, pe care sa se poata baza in anumite activitati care il depasesc si cu care sa se simta bine il pot face pe angajat fericit“, spune Andreea Lupan, Business Unit Manager la Barnett McCal. Regulile de baza sint absolut necesare in orice companie. Un manager trebuie sa stie sa isi organizeze echipa si, mai ales, trebuie sa stie ce sa le ceara angajatilor. „Proiectele cu deadline-uri si specificatii clare si stabile reprezinta un deziderat pentru foarte multi angajati, destul de putini preferind sa lucreze in haos“, explica Andreea Lupan. In plus, participarea la luarea deciziilor reprezinta un factor decisiv pentru o anumita categorie de angajati.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea