Social

Ce este Promo_Una?

PROMO_UNA constituie o initiativa originala si interdisciplinara deoarece gaseste o modalitate inedita de promovare a tinerilor artisti romani care consta in imbinarea facilitatilor oferite de noile medii (impactul larg al diseminarii si promovarii asigurate de reteaua globala Internet, atractivitatea new media) cu un program curatorial consistent de selectare a valorilor artistice romanesti de anvergura nationala si internationala. Proiectul PROMO_UNA si-a propus sa adreseze insuficienta vizibilitate a proiectelor artistice romanesti. Principalele sale obiective sunt: promovarea creatiei contemporane in arii tematice diverse (atat arte vizuale, medii traditionale, experimentale, cat si cele Mai noi forme de expresie artistica si interactivitate - muzica electronica, practici culturale urbane ca DJ-ing, VJ-ing, WebJ-ing), asigurarea accesului publicului international la informatia de interes cultural din Romania, respectiv cresterea vizibilitatii culturii romane pe piata internationala, promovarea artistilor aflati la inceput de cariera. Printre beneficiarii directi ai proiectului PROMO_UNA – grup tinta - se afla publicul international specializat (jurnalisti culturali, artisti, curatori, critici de arta, operatori culturali, studenti ai universitatilor de profil) care va avea ocazia sa consulte o arhiva reprezentativa pentru creatia contemporana romaneasca a perioadei 2004-2007, publicul larg consumator de cultura din Austria, Cehia, Estonia, Franta, Germania, Norvegia, Olanda, cititorii revistelor culturale, specialisti din spatiul european, comunitatea romana din tarile respective. Pana in acest moment, beneficiarii directi implicati au fost artistii si curatorii implicati in proiect. Pentru ca timpul alocat de programul PROMOCULT este relativ scurt s-a hotarat ca o sectiune importanta a proiectelor artistice selectate sa fie cele deja analizate de echipa PROMO_UNA. Aceste proiecte au fost la randul lor trecute printr-un procedeu de selectie nationala care are la baza o retea puternica de parteneri: universitatile de arta din Cluj si Iasi, Galeria Noua, Galeria Plan B (Cluj), Asociatia Vector (Iasi), UNAgaleria, Fundatia Format (Timisoara), Galeria HAG si colaborare cu institutii ca Galeria H’art, Galeria Posibila, MNAC, Centrul Ceh Bucuresti. Astfel, a fost selectat un numar de peste 150 de proiecte la scara nationala relevante pentru perioada 2004-2007. Selectia operata este reprezentativa atat pentru tinerii artistii romani contemporani deja confirmati cat si pentru studentii din universitatile de arta din Bucuresti, Cluj si Iasi. Din punct de vedere al activitatilor realizate, a fost completata etapa de pregatire (1.) a proiectului constand din urmatoarele activitati: analiza propunerilor de proiecte artistice si finalizarea setului reprezentativ la nivel national pentru perioada 2004-2007, proiectarea bazei de date, a celor 2 DVD-uri ce vor fi promovate – PROMOUNA_OFFSET si PROMOUNA_STUDENTS si a web site-ului interactiv de prezentare, designul materialelor promotionale. Dorim sa subliniem faptul ca DVDurile PROMO_UNA reprezinta prima initiativa de anvergura nationala de arhivare electronica si promovare a proiectelor contemproane din domeniul artelor vizuale. Activitati viitoare: - derularea evenimentelor de promovare internationala conform obiectivelor stabilite, astfel: - realizarea a doua performance-uri audio-video cu o participare de pana la 300 de persoane in Cehia la Praga in perioada 25-29 octombrie si respectiv in Olanda la Maastricht in perioada 3-8 noiembrie; - realizarea unei expozitii de arta cu un public vizitator de pana la 500 de persoane in Norvegia, la Bergen la Galeria Fisk a Universitatii de Arte din Bergen in perioada 27 octombrie – 4 noiembrie - realizarea a doua seminarii de prezentare cu o participare de pana la 100 de persoane a proiectelor si DVDurilor PROMO_UNA in Olanda la Amsterdam in perioada 3-8 noiembrie si in Estonia la Tallinn in perioada 1-8 noiembrie - desfasurarea unor activitati de promovare a DVDurilor si materialelor tiparite PROMO_UNA la Berlin si Paris in perioada 5-11 noiembrie - diseminarea informatiilor despre proiectul PROMO_UNA pe canalele media clasice si electronice Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea