Social

Cartelele comune RATB-Metrou, introduse la sfarsitul lunii septembrie

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) amană din nou introducerea cartelei electronice, valabilă atat la călătoria cu mijloacele de transport de suprafaţă, cat şi la cea cu metroul. "Dacă Ministerul de Finanţe ne avizează fiscalizarea sistemului, validatoarele şi cartelele vor fi funcţionale la sfarşitul lunii septembrie", explică Gheorghe Aron, directorul RATB. El a adăugat că preţul biletelor nu va creşte odată cu introducerea noului sistem şi promite că primele cartelele vor fi acordate gratuit călătorilor. Cardul va costa în jur de 3 lei "La reînnoirea abonamentului comun, suportul electronic va costa în jur de euro , pe langă costul abonamentului propriu-zis", susţine ştefan Iordache, responsabil cu proiectul cartelei comune . Tot el spune că pensionarii vor fi ultimii care vor urca în autobuze şi metrou pe baza cartelei, pentru că "întai vrem să-i obişnuim pe plătitorii de abonamente cu sistemul". Bucureştenii vor putea cumpăra noile cartele numai de la chioşcurile regiei din majoritatea staţiilor, cele din cartierul Berceni fiind primele unde se vor tranzacţiona. "Laptopurile" din autobuze Fără să se arate deranjaţi de faptul că RATB-ul controlează întreg proiectul cartelei comune, deci şi banii, reprezentanţii Metrorex aşteaptă prima mişcare a regiei. "Nu din cauza noastră amană RATB-ul introducerii validatoarelor. Chiar dacă noi avem tarife la jumătate faţă de regie, nu ne împotrivim, numai că ei trebuie să vină să instaleze aparatele", spune Gabriel Sburlan, directorul de exploatare din cadrul Metrorex. Costurile întregului proiect de "revoluţionare" a plăţii la comun a călătoriilor cu mijloacele de transport în comun din Bucureşti sunt în jur de 12.500.000 de euro, numai un validator ajungand pană la 1.000 de euro. Cu alte cuvinte, pe barele autobuzelor, troleibuzelor, a tramvaiului şi la intrarea la metrou se vor ataşa adevărate laptopuri, pe care le vor plăti scump cei prinşi că le deteriorează. Exclusiv: ghid de utilizare a "cardului ACTIV" Pliantul pe care RATB-ul îl va distribui în toate mijloacele de transport în comun arată că viitorul card va arăta ca un card bancar , va fi nominal şi va avea tipărit şi CNP-ul abonatului. Pe suport se pot încărca toate tipurile de abonament (cu tarif integral, redus şi fracţionat), iar valabilitatea acestora este de o lună, excepţie făcand abonamentele fracţionate, a căror valabilitate este de 1, 7 sau 15 zile. Abonamentele gratuite vor putea fi folosite tot timpul anului. La expirarea valabilităţii, cardul Activ poate fi reîncărcat cu orice alt titlu de călătorie. În cazul continuării tipului de abonament ales iniţial, trebuie să mergeţi la oricare unitate de vanzare RATB, iar pentru schimbarea abonamentului, este nevoie să vă adresaţi centrelor specializate, adică actualele centre de abonamente.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea