Social

Cartela RATB-metrou zăpăceşte călătorii

Introducerea noului sistem de taxare unic pentru transportul de suprafaţă şi metrou dă bătăi de cap conducerii Regiei Autonome de Transport din Bucureşti (RATB). Sistemul, în valoare de peste 12.300.000 de euro, este în probe de aproximativ o lună, iar funcţionarea lui la capacitatea prevăzută de autorităţi ar putea dura chiar ani de zile. Sistemul unic de taxare RATB-Metrorex este în probe de anul trecut, din 12 decembrie, iar în acest proces au fost incluse numai cateva trasee din zona de sud a oraşului. Este vorba despre liniile de autobuze 312, 313 şi 381. Pentru achiziţionarea cartelelor, RATB a pus la dispoziţie, în prezent, şapte centre de abonamente : Strada Halelor (zona Unirea), Obregia (cap linie 313), Unirea (cap linie 32), Sfantul Gheorghe , Piaţa Reşiţa (cap linie 381), Constantin Brancoveanu, Piaţa Sudului. De luni, vor mai fi deschise încă patru centre de abonamente tip cartelă, iar de marţi, alte patru, toate în zona centrală şi de sud a Capitalei. Călătorii nu se înghesuie la cartele Beneficiarii noului sistem de taxare nu prea s-au înghesuit la cumpărarea cartelelor unice. Pană în prezent s-au vandut 4.000 de carduri. "Este prima oară cand iau cartelă electronică, chiar dacă am nevoie doar de abonament pe o linie. Sper să fie mai practic, dar îmi este frică să nu o pierd", spune Ileana (42 de ani), care călătoreşte cu tramvaiul 32. Nu toţi călătorii au însă încredere în noua cartelă. "Eu iau tot bilet, pentru că nu merg permanent cu transportul în comun", precizează Dinu (19 ani), aflat în tranzit prin Bucureşti. Şi vanzătorii de la centrele de bilete spun că "noul sistem de taxare este folosit mai mult de călătorii care iau abonamente lunare". Cu toate că s-au investit mulţi bani, probele arată că sistemul are şi unele deficienţe. Nu este vorba de probleme tehnice , ci de colaborarea călătorilor, lucru care îi preocupă pe mai-marii regiei de transport. Succesul sistemului depinde de călători Implementarea sistemului ar putea dura destul de mult. "În oraşele europene, unde se implementează acest sistem (Amsterdam, Porto, Rotterdam ), pregătirea durează între doi şi cinci ani, iar succesul acestui sistem depinde de colaborarea călătorilor", declară directorul RATB, Gheorghe Aron. Specialiştii regiei spun că toţi călătorii trebuie să treacă, obligatoriu, cartelele prin faţa cititoarelor din mijloacele de transport. Dacă nu, informaţiile recepţionate de sistem pot fi eronate şi investiţia nu se mai justifică. Achiziţionarea acestui mod de taxare nu are ca scop numai plata cu un singur card a călătoriilor cu transportul de suprafaţă şi cu metroul, ci şi contabilizarea numărului de călători. În acest mod, RATB va cunoaşte traseele pe care trebuie să mai introducă maşini sau tramvaie şi cele pe care traficul este supradimensionat. Tarifele cartelelor unice Abonamentul pe toate liniile costă 62 lei. Din această sumă, 40 de lei reprezintă preţul pentru RATB, iar 22 de lei, pentru metrou. Cine optează pentru abonament pe două linii va plăti 30 de lei pentru RATB şi 22 de lei pentru metrou. Pentru o singură linie, abonamentul va costa 47 de lei, din care 22 de lei reprezintă călătoria cu metroul. Oferta de cartele mai cuprinde şi "un portofel unic". Aceasta este de fapt o cartelă reîncărcabilă, care poate fi folosită temporar şi alimentată cu suma de bani pe care o vrea călătorul.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea