Social

#cezar osiceanu #caua prabusire #prabusire avion #avion prabusit

Care ar fi posibila cauza a prabusirii avionului romanesc langa Milano. Explicatiile pilotului Cezar Osiceanu

Pilotul Cezar Osiceanu a oferit cateva explicatii in ceea ce priveste posibilele cauze ale prabusirii avionului romanesc langa Milano. Potrivit acestuia, este posibil ca avionul sa fi prezentat cauze tehnice. In plus, acesta a dezvaluit ca aeroportul Linate este unul cu foarte multe obstacole si, dupa parerea sa, acesta ar fi trebuit inchis de mult.

 

”Aeroportul Linate este teribil de obstaculat. Am zburat ultima cursa Tarom pe el acum vreo 20 de ani. Italienii initial au marit taxele pentru companiile de linie, apoi au redus doar pentru, de exemplu, Alitalia (n.r - companie nationala de transport aerian din Italia cu o indelungata traditie in transportarea pasagerilor pe nenumarate rute din toata lumea), si apoi l-au lasat doar pentru scoala, business etc, adica avioane mici. Asociatiile civice au cerut, de peste 30 de ani, inchiderea lui din cauza extinderii orasului. Acolo este doar un parc precum Herastrau unde avionul ar fi putut incerca sa aterizeze”, ne-a mai explicat Cezar Osiceanu.

Numele pasagerilor sunt supuse GDPR si sunt cunoscute de la depunerea planului de zbor care se inregistreaza la Eurocontrol la Bruxelles, Politia Aeroportuara si Vama de la Linate.

”In cazul cedarii de motor, ceea ce dupa toate aparentele s-a intamplat, prima manevra a pilotului este de a introduce in picaj controlat avionul pentru asigurarea vitezei necesare plantarii lui. Concomitent, pilotul cauta un loc de aterizare cat mai apropiat si mai putin obstaculat, ceea ce acolo, la Linate, este o mare problema. Peste toate se adauga si stresul pilotului cauzat de reactiile pasagerilor, cabina avionului nefiind separata de zona pentru pasageri”, a mai explicat pilotul Osiceanu.

Nu se stie acum daca avionul era dotat cu cutie neagra precum cele de linie.

”Pentru a putea plana avea nevoie de 124 km/h si, cel mai probabil, avea greutatea maxima la decolare. Aceasta inseamna ca a avut timp sa il puna in picaj de la altitudinea lui de aproximativ 1200 metri unde i-a cedat motorul. In concluzie, doar obstacularea din zona aeroportului nu i-a permis o aterizare pe undeva in siguranta, mai ales ca ar fi avut nevoie de doar 600 metri. Cred ca a incercat o aterizare pe sosea, dar efectul de sol coroborat cu vant, greutate avion etc l-a lovit de bloc. Si cum era un pilot, sunt doar sase scaune pentru pasageri si erau sapte pasageri la bord, unul a stat, evident, in cockpit, nu? Nu scrie, ca la avioanele de linie, ca un pasager nu poate sta pe scaunul din dreapta”, a mai zis Cezar Osiceanu.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea