Social

Capitala se intuneca!

Consumam prea mult curent electric! Transformatoarele din Bucuresti nu mai fac fata, iar bucurestenii sunt din ce in ce mai afectati de caderile de curent atat din case, cat si de pe strazi.Electrica aproximeaza chiar ca Bucurestiul mai rezista in ritmul acesta maximum doi ani. Ceata din acest weekend a accentuat orbecaiala in care traieste Bucurestiul. Lipsa electricitatii de pe mai multe strazi si bulevarde a facut practic imposibil traficul rutier. Reprezentantii Primariei Capitalei spun ca aceasta situatie vine ca o consecinta a dezvoltarii frenetice din domeniul imobiliar, precum si a lucrarilor facute in bataie de joc de catre concesionarii serviciilor de utilitate publica . Harta energetica a Bucurestiului nu mai corespunde cu dezvoltarea actuala. La fel, nici harta de servicii publice . Directorul Directiei Coordonare Reglementare Infrastructura din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, Radu Alexandru, explica de ce Capitala este in pragul unui colaps din punct de vedere al infrastructurii. Cladirile noi, o amenintare Centrul este cel mai afectat. „Orice dezvoltare in Centru nu poate fi suportata, pentru ca nu mai exista capacitate. Electrica nu mai are sarcina destula! De pilda, bucuresti a tras electricitate de la Hotel Marriott, iar cazuri ca acesta mai sunt multe", spune directorul Alexandru. El a adaugat ca, din aceasta cauza, cablurile de alimentare sunt trase subteran si astfel se sparg kilometri intregi de drum. „Trebuie schimbat totul!" Strangulari, precum cele din trafic, apar din ce in ce mai des in Bucuresti si la capitolul utilitati publice. Numai vara aceasta, cartiere intregi au ramas in bezna ore intregi, explicatia celor de la Electrica legandu-se mai mereu de firmele de constructii, care nu lucreaza profesionist si inteapa cablurile. Directorul general al Electrica, Corneliu Stan, a precizat ca Bucurestiul mai face fata solicitarilor, la capacitatea actuala, doar un an-doi. Una peste alta, principalul dusman al Bucurestiului e chiar dezvoltarea lui, care a ajuns sa ne sufoce. „Bu­curestiul se dezvolta mult mai rapid decat poate sa suporte transportul si harta energetica. Se trag cabluri de la zeci de kilometri. Trebuie schimbat totul! Daca nu se iau masuri, vom intra in colaps", mai spune reprezentantul municipalitatii, Radu Alexandru. Lucrari de mantuiala doar in Romania Desi Legea administratiei publice locale ii obliga pe toti administratorii de retele sa predea o situatie a retelelor, nimeni nu a facut asta, pentru ca legea nu prevede si sanctiuni. Atunci cand fac interventii pe retea, administratorii (Radet, RATB, Apa Nova, Distrigaz Sud , Electrica, Romtelecom si Luxten) trebuie sa aduca suprafata la starea initiala in 48 de ore. „Asta nu se intampla si, de aceea, sunt mii de gauri abandonate, de regula in carosabil. Noi le dam amenzi, dar ei le contesta", sustine Radu Alexandru. El adauga ca, in momentul in care se privatizeaza o societate de utilitati, primul lucru pe care il fac noii patroni este sa dea afara jumatate din personal si sa reduca investitiile. Lasa un an de tranzitie, apoi incep sa lucreze numai cu firme din tara lor de origine, care iau grosul lucrarilor. Problema este ca lucreaza tot cu muncitori romani , dar ii platesc mult mai prost decat firmele romanesti. In tara lor nu si-ar permite sa nu respecte termenele si calitatea lucrarilor. Capitala se dezvolta mult mai rapid decat poate sa suporte transportul si harta energetica. Se trag cabluri de la zeci de kilometri. Trebuie schimbat totul! Daca nu se iau masuri, vom intra in colaps. 150 de avarii pe zi Zilnic, in Bucuresti, au loc 1.600 de lucrari de infrastructura. Sunt 65.000 km de retele in Bucuresti, „o adevarata panza de paianjen", pentru ca, sustine directorul de infrastructura Radu Alexandru, fiecare isi trage reteaua cum poate, diferit fata de plan. Numarul avariilor la reteaua de infrastructura se ridica la 50-150 pe zi, din care marea majoritate sunt pe apa si gaz. Exista o statistica din 2001, care arata ca peste 60% din retelele tehnico-edilitare (de adancime - n.r.) erau mai vechi de 60 de ani, una dintre cele mai imbatranite fiind reteaua Distrigaz Sud. „Mentionam ca nu Distrigaz Sud este cea care reface sistemul rutier, avand ca subcontractant o firma agreata de primarie. Dupa remedierea defectului pe reteaua de gaze naturale de catre angajatii societatii, refacerea sistemului rutier se executa de catre firmele subcontractate de Distrigaz Sud, acestea din urma avand responsabilitatea garantiei si a intretinerii multianuale a pavajelor pe circa 100 de strazi principale", a precizat, printr-un comunicat, conducerea Distrigaz Sud. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea