Social

Bucureştiul, "închis"pentru reparaţii capitale

Lucrările de anul trecut din Capitală le-au demonstrat şoferilor că termenul "un trafic de calvar" este cat se poate de real. Străzi şi pasaje închise, circulaţie restricţionată, coloane interminabile de maşini. Asta în condiţiile în care doar 34 de străzi au fost prinse în "Marele şantier". Anul acesta, numărul lor va fi de aproape trei ori mai mare. În plus, zeci de intersecţii vor fi reconfigurate şi se va desfăşura în forţă cea mai mare lucrare din ultimii ani: Pasajul Basarab . Şantierul de pe străzile Capitalei a început mai devreme cu trei luni. Vremea bună, dar şi graba responsabililor Primăriei Capitalei au scos drumarii pe străzi chiar din luna ianuarie, şi nu la jumătatea lui martie, ca anii trecuţi. Asta şi pentru că, încă de anul trecut, au fost licitate mai multe lucrări. Sudul oraşului, izolat un an şi jumătate Lucrările de pe Şoseaua Giurgiului au început încă de anul trecut. Zona dinspre comuna Jilava a fost supralărgită, iar infrastructura de sub şosea este în curs de schimbare. Cel puţin pană în februarie ieşirea spre Giurgiu se va face cu probleme. Dacă ne luăm după autorităţi, lucrarea de peste 56 milioane de lei ar urma a fi încheiată în luna noiembrie a acestui an. Dar sudul va rămane sub asediul drumarilor cel puţin pană la finele lui 2008. Piaţa Revoluţiei va fi reconfigurată în totalitate. "Pentru că dorim un transport public integrat, vom asigura legătură directă, pe sub piaţă, între metrou şi tramvai", explică viceprimarul general Răzvan Murgeanu în ce constă lucrarea de aproape 12 milioane de lei. Titan, în reabilitare Lucrările de la linia de tramvai de pe Bulevardul 1 Decembrie îi vor ţine departe de centru pe bucureştenii din Titan cel puţin un an şi jumătate. Se va schimba linia de tramvai din zonă, iar şoseaua va fi lărgită cu încă o bandă. Peste 138 milioane de lei vor fi cheltuite de municipalitate pentru modernizarea principalei artere din cartierul construit la începutul anilor ‘80. Tot din acest an vor mai fi modernizate şi alte artere care au linii de tramvai. Este vorba de Ştefan cel Mare, Iancu de Hunedoara, Colentina, Moşilor şi Tunari. Aceste lucrări se vor executa sub trafic, aşa că bucureştenii care vor circula pe aceste rute se pot aştepta zilnic la ambuteiaje. Calvarul va dura pană cel tarziu în aprilie 2008. Bucureştiul va avea pasaje noi Primul mare pasaj care va roade nervii şoferilor cel puţin doi ani este cel de la Basarab. Lucrarea, cu o lungime de peste un kilometru, va traversa întreaga zonă a Gării de Nord, pană pe malul Damboviţei. Un nou pasaj, dar şi o nouă arteră de circulaţie vor apărea în cartierul Colentina. Sectorul 2 va fi traversat de o stradă care va lega zona Doamna Ghica de Pantelimon. Lucrarea va începe în această primăvară şi va îngreuna traficul pană în octombrie 2008. Tot în acest an vor începe şi lucrările din zona Buzeşti, dar şi construirea noii străzi Uranus, care va trece prin curtea Palatului Parlamentului. Cheiul Damboviţei va deveni mai accesibil pentru şoferii care vor să tranziteze Capitala dinspre Autostrada Bucureşti - Piteşti către Autostrada Soarelui . În Militari, autostrada Bucureşti - Piteşti va fi legată de Splaiul Independenţei prin zona Ciurel, iar Autostrada Soarelui de Splaiul Damboviţei, în zona Glina. Centrul, din nou cu restricţii Nici centrul Bucureştiului nu va scăpa de buldozere şi utilaje pentru asfaltare. Chiar zona din jurul municipalităţii va intra în reabilitare. Este voba de străzile Elie Radu, Gutemberg, Saligni, Eforie, Beldiman, Brezoianu şi Mihai Vodă. În acest perimetru nu s-a mai lucrat de prin anul 2000. Zona Gării de Nord va fi şi ea pe lista negră a şoferilor bucureşteni. Tot anul acesta intră în reabilitare şi Dinicu Golescu şi Vasile Parvan. Chiar dacă se lucrează încă de anul trecut în sud, din acest an se vor deschide noi şantiere pe Niţu Vasile, Brancoveanu, Cantemir, Ştirbei Vodă, Luică, Toporaşi şi strada Dr. Bagdasar. Nici bucureştenii din sectorul 5 nu vor avea pace în 2007, pentru că vor intra în reabilitare Calea Ferentari , Prelungirea Ferentari şi Zeţarilor. parcaje subterane ridicate în trei ani După mai bine de 15 ani de proiecte care au zăcut prin birourile municipalităţii, edilii au scuturat praful după documentele care prevăd construirea de parcări subterane. Cele mai mari lucrări de acest gen vor fi realizate în zona centrală şi vor dura cel puţin trei ani. Unele dintre parcaje vor fi la Ateneu, Gara de Nord, Piaţa Universităţii şi Piaţa Obor.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea