Social

Bucureştiul, absent de pe harta turistică a Europei

Aflat printre ultimele locuri în topul capitalelor de vizitat, oraŢul de pe Damboviţa abia dacă este în planul de promovare turistică al vreunei autorităţi. Cozi la muzeele din Capitală. Zeci de mii de romani din toate colţurile ţării s-au mobilizat în ultimele Ţase luni pentru o gură de cultură. Asta nu i-a urnit din locul cald al neputinţei pe nici- unul dintre cei responsabili cu promovarea turismului în BucureŢti. Doar cateva "SF"-uri scoase la înaintare pentru a închide gura targului. Ce s-a întamplat după aceste reacţii pozitive ale publicului autohton la oferta turistică a BucureŢtiului? Nimic. Programul muzeelor a rămas tot ca la "Alimentara", iar proiectele de promovare a tot ceea ce înseamnă cultură în Capitală nici n-au fost trecute pe hartie. Cei responsabili încă fac excursii pentru exemple "Nu sunt eu cel care propune asemenea proiecte de promovare", se disculpă directorul Administraţiei Monumentelor Ţi Patrimoniului Turistic, din subordinea PMB, Florin Necula. În schimb, se laudă cu nenumăratele delegaţii în diferite ţări, unde participă la expoziţii Ţi "promovează" BucureŢtiul. Nici directorul Direcţiei de Cultură din cadrul municipalităţii nu se grăbeŢte cu dezvoltarea vreunui plan în acest sens. "Există o propunere a domnului primar (Adriean Videanu - n.r.), dar nu pot să vă spun cand se va pune în aplicare", explică Păuniţă. Marele proiect despre care se vehiculează nu este altă inginerie decat aceeaŢi cu care cei responsabili ies la înaintare atunci cand sunt întrebaţi despre munca lor în promovarea turismului din Capitală: Centrul de Informare Turistică. Ministrul culturii, Adrian Iorgulescu, iese la rampă însă cu proiectul modernizării Sălii Palatului. „Prima fază a schimbării Sălii Palatului, un viitor Mall cultural, se va vedea prin august anul acesta", spune ministrul. Baza este tot centrul istoric Edilul-Ţef al Capitalei, Adriean Videanu, divulgă totuŢi surpriza de care vor avea parte bucureŢtenii Ţi turiŢtii străini peste vreo trei ani. „Avem în discuţie înfiinţarea unei direcţii de turism Ţi aici avem ca model Berlinul", spune Videanu. Pană la înfiinţarea unei noi direcţii de turism, primarul intenţionează să pună în valoare toate cele 206 monumente din Capitală. „După ce vom rezolva problema monumentelor, vor lua în discuţie Ţi renovarea caselor memoriale, pentru că ele definesc istoria Capitalei", adaugă Videanu. Din harta turistică a Capitalei nu va lipsi nici centrul istoric. „Chiar dacă nu este încă renovat, centrul istoric va fi pus în evidenţă. Toate manifestările iniţiate de municipalitate vor fi organizate în această zonă Ţi mă refer în special la Zilele BucureŢtiului", explică el. Programul muzeelor va fi adaptat cererilor Pană la aducerea turiŢtilor în zona istorică a Capitalei, Primăria are ca scop revigorarea programului muzeelor. Chiar dacă acestea au program de lucru în zilele libere, orarul este totuŢi după un program redus, lucru care va fi luat în calcul în noua strategie turistică. Şi dacă imaginea BucureŢtiului este în schimbare, primarul mai are o surpriză: turism ca în Occident. „Vom achiziţiona patru sau cinci autobuze decapotabile Ţi vom iniţia niŢte trasee turistice. Vom împărţi oraŢul în mai multe zone de interes pe care le vom promova. Aceste mijloace de transport vor fi destinate exclusiv turiŢtilor veniţi din afară", conchide primarul general. Străinii nu au ce să viziteze în Capitală Agenţiile de turism aproape că Ţi-au luat gandul de la vreun sprijin din partea autorităţilor pentru a propulsa din punct de vedere turistic oraŢul de pe Damboviţa. "Nu ne aŢteptăm să facă primăria vreun traseu turistic în BucureŢti, aŢa că îl facem noi dacă este cazul, deŢi foarte puţini turiŢti străini cer să vadă oraŢul", spune Laura Stinge, de la agenţia de turism "4U Travel". Observaţia comună a mai multor operatori în domeniu este aceea că BucureŢtiul nu este promovat precum zona SighiŢoara, Bran, Moldova sau alte zone din Romania. "Pană la urmă nu contează foarte mult starea în care se află un obiectiv turistic, ci povestea care-l vinde", susţine Cristian Francu, de la agenţia de turism "KleverTravel". Cu alte cuvinte, el explică de ce majoritatea ţărilor din Europa, spre deosebire de Romania, au caŢtigat anul trecut cel mai mult din cultură Ţi turism. Atracţiile pe care romanii si le-au descoperit singuri Vara lui 2006. O imagine greu de uitat: mii de bucureŢteni stau la coadă la expoziţia „Întalnire cu Rembrandt - 400 de ani de la naŢterea artistului", în curtea Muzeului Naţional de Artă al Romaniei, concurandu-i serios pe căpŢunarii, care, la cateva sute de metri distanţă, se înghesuie la Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă, ca să plece în Spania. Ianuarie, 2007. Zile întregi, bucureŢteni Ţi romani din toate colţurile ţării au aŢteptat la rand în faţa Palatului Parlamentului, ca să viziteze Casa Poporului. Este drept, a fost o ofertă specială a statului pentru oameni în primele zile ale aderării Romaniei la Uniunea Europeană, în sensul că intrarea a fost gratuită. Cu toate acestea, nu este de ici, de colo, să vezi cum zeci de mii de romani au renunţat la obiŢnuitele mese în familie, s-au gătit ca de biserică, Ţi-au luat nevestele, copiii, nepoţii sau vecinii Ţi au decis să meargă să viziteze cea mai mare clădire din Europa.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea