In zonele cele mai aglomerate din Capitala cum ar fi: Obor, Sudului, Amzei, Domenii, Alba-Iulia, Charles de Gaulle si principalele artere de circulatie vor aparea, peste patru ani, 14.000 de locuri de parcare . Constructia acestor parcari va rezolva o parte din problema traficului. In prezent, pe majoritatea arterelor de circulatie cu patru benzi se folosesc doar doua, pe celelalte fiind parcate masini, spune Adriean Videanu, primarul general al Capitalei. Cele mai mari parcari subterane vor fi construite in zonele: Piata Obor, care va avea 1.922 de locuri, Gara de Nord , unde vor putea fi parcate 1.720 de masini, Piata Revolutiei-Ateneul Roman, care va dispune de 1.637 de locuri, si Piata Presei Libere , ce va avea 1.466 de locuri.
Investitii cu bani imprumutati
Cei aproape 330 de milioane de euro necesari realizarii parcajelor subterane vor proveni din imprumuturi municipale. Cel mai scump parcaj va fi cel din Piata Revolutiei-Ateneul Roman. El va avea trei niveluri si va costa 40 de milioane de euro. Tot trei niveluri vor avea si parcarile din zonele: Piata Salii Palatului, Strada Edgar Quinet, Piata Hurmuzachi (fosta Piata a Muncii) si Piata Garii de Nord. Restul parcajelor subterane vor gazdui masini pe doua niveluri.
Azi are loc licitatia pentru stabilirea firmei ce se va ocupa de studiile de fezabilitate ale celor 22 de parcari subterane, care se vor construi in Bucuresti. Chiar daca licitatia a fost anuntata acum o luna si jumatate, pina ieri-seara, pe listele de la primarie nu era inscrisa nici o firma. Ofertele mai pot fi depuse pina azi la ora 11.00.
Toate parcarile subterane vor fi administrate in regim public-privat. Se va face licitatie pentru stabilirea celor care vor amenaja si administra zonele. Preturile pentru soferi vor fi modice, spune Razvan Murgeanu , viceprimarul Capitalei. Intrebat daca firma controlata de Dorin Cocos, Dalli Exim, societatea care detine monopolul pe parcarile Capitalei, este una dintre firmele care ar putea cistiga, Razvan Murgeanu a raspuns ca are sanse egale cu toate firmele care se vor inscrie.
Parcari pentru provinciali
Adriean Videanu vrea sa mute toate depourile aflate in interiorul inelului principal de circulatie la periferia orasului. Vizate sint cele din spatele Guvernului, Floreasca si Dudesti. Ele vor fi amplasate pe arterele principale de intrare in Bucuresti pentru cel care vine in Capitala, explica Videanu. Astfel, cei care vin in oras cu masina o vor putea parca la periferia capitalei, in parcari special amenajate, folosind transportul in comun. Se va crea o fluidizare a traficului. Zilnic, Capitala este tranzitata de mii de masini, spune Ghorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizare.
Unde vor rasari parcarile
Piata Obor 1.922 locuri
Piata Gara de Nord 1.720 locuri
Piata Revolutiei-Ateneu 1.637 locuri
Piata Presei Libere 1.466 locuri
Piata Sudului 964 locuri
Piata Salii Palatului 951 locuri
Piata Hurmuzachi 843 locuri
Piata Charles de Gaulle 802 locuri
Piata Alba-Iulia 710 locuri