Social

Berceanu tine cu Golden Blitz

Radu Berceanu, proaspatul ministru al Transporturilor, a explicat ieri de ce crede ca patronul de la Golden Blitz a cistigat pe merit reparatia autostrazii Bucuresti-Pitesti. Controversele au inceput la sfirsitul saptaminii trecute cind un consortiu condus de firma Euroconstruct, condusa de Sorin Besciu, a cistigat respectivul contract in dauna contracandidatilor austrieci de la Alpine , datorita unor cerinte incluse in caietul de sarcini si care i-au descalificat pe acestia din urma. Lege „cu cintec“ pentru licitatii Unul dintre motivele pentru care Alpine a fost exclusa de la lucrari este lipsa utilajelor proprii necesare. Grupul austriac intentiona sa subcontracteze firme romanesti care ar fi pus la dispozitie utilajele. Berceanu a spus ca cerinta celor care au organizat licitatia este „normala“. „Sint firme, precum Bechtel, care au coloane intregi de camioane. Cel care plateste lucarile pune ce conditii doreste si nu vad nimic ilegal.“ Totusi ministrul transporturilor nu a putut sa explice de ce detinerea acestora trebuie sa fie obligatorie, iar utilajele nu pot apartine firmelor partenere lui Alpine. „Cind s-a facut caietul de sarcini, nici prin cap nu imi trecea ca voi fi ministru, deci nu stiu de ce s-au pus acele conditii“, a spus Berceanu. Guvernul Nastase a adoptat in cadrul Hotaririi de Guvern nr. 461/2001 niste norme pentru aplicarea ordonantei privitoare la achizitiile publice, prevederi care favorizau participantii romani la licitatii. Daca firma avea forta de munca autohtona sau folosea utilaje si echipamente romanesti, aceasta avea punctaj superior. Ulterior, la solicitarea Comisiei Europene, dupa cum chiar Radu Berceanu a admis, guvernul Tariceanu a renutat prin Hotarirea de Guvern nr. 411/2005 la aceste prevederi favorizatoare. In pofida acestor modificari legislative menite sa asigure sanse egale, organizatorul licitatiei pentru repararea autostrazii a cerut ca firmele sa detina si utilajele necesare, conditie indeplinita cu precadere de firmele romanesti. Sistemul practicat in principal de firmele straine presupune parteneriatul cu societati romanesti care au utilajele si forta de munca necesara. Ministrul banuieste ca licitatia va fi contestata Radu Berceanu a spus ca deocamdata nu s-a primit o contestatie din partea firmei Alpine, dar ca banuieste ca aceasta va fi depusa. Dupa aceea, comisia va analiza in cel mult sapte zile contestatia si va da un raspuns, astfel incit lucrarile sa inceapa repede si sa fie terminate pina in noiembrie. Berceanu spune ca in urma discutiilor pe care le-a avut cu toti membrii comisiei de licitatie, acestia nu au acuzat presiuni asupra lor. „Si eu daca va intreb pe voi, ziaristii, daca se fac presiuni asupra voastra, imi veti spune ca nu se fac, chiar atunci cind se fac“, s-a manifestat prudent Berceanu. Reactii incerte la Alpine Daca se va contesta licitatia, organizatorul acesteia are obligatia de a anunta aceasta contestatie la Autoritatea Nationala pentru Reglementarea Monitorizarea Achizitiilor Publice, care va face propriile sale cercetari, ne-a declarat Alexandru Cojocaru, presedintele acestei institutii. Ieri, conducerea Alpine Austria a sosit in Romania pentru a avea consultari cu partea romana privitoare la contract. Dupa intilnire, cele doua firme ar putea sa decida contestarea licitatiei, in termenul legal care expira vineri. Atit reprezentantii Alpine, cit si cei ai firmei Consilier Construct, care a facut proiectarea pentru Alpine si care nu si-a demonstrate bonitatea ceruta in licitatie, nu au putut fi contactati ieri.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea