Social

Autoritatea Nationala pentru Turism a cheltuit un milion de euro ca sa-i atraga pe spanioli

Desi pe tot parcursul anului 2006 tara noastra a fost vizitata de numai 35.000 de spanioli, numar in care intra si turistii, si oamenii de afaceri, si diversele oficialitati, ba chiar si echipajele aeronavelor liniilor aeriene spaniole, Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) continua sa pompeze sume imense pentru promovarea turismului romanesc in Spania. Conform declaratiei directorului Biroului de turism al Romaniei la Madrid, Daniela Cioc, ANT a alocat anul trecut fonduri de circa un milion euro pentru promovarea sectorului turistic romanesc in Spania, prin publicitate outdoor , conferinte, ateliere si participari la targuri. Discrepanta imensa dintre aceasta suma si rezultatul mai mult decat modest obtinut nu pare sa deranjeze pe nimeni, ba chiar, conform unor surse din cadrul ANT, suma alocata in 2007 pentru promovare pe piata spaniola va creste semnificativ. Romania participa zilele acestea, cu stand propriu la Targul International de Turism FITUR , organizat la Madrid, costul total al participarii ridicandu-se la 134.000 de euro, din care 30.000 de euro au fost cheltuiti pentru promovarea outdoor in zona centrului de expozitii. Evident, banii au fost platiti de ANT, care dispune in 2007 de 6,7 milioane de euro pentru actiuni de promovare, bugetul total al institutiei fiind de 12 milioane de euro. Culmea este insa ca, in loc sa se axeze exclusiv pe turismul cultural, principalul produs vandut in Spania de agentiile romanesti, unii tour-operatori romani au incercat marea cu degetul, introducand in program si 1-2 zile petrecute pe litoralul romanesc. Este lesne de imaginat ce "succes" a avut aceasta initiativa, in conditiile in care oferta de pe litoralul spaniol este net superioara, din toate punctele de vedere, celei de pe litoralul nostru. In pofida acestei constatari de bun simt, care ar trebui barem sa ne impiedice sa tocam aiurea bani care ar putea fi cheltuiti cu folos promovand in Spania destinatii ca Sibiul sau Delta Dunarii, sefa Biroului de turism al Romaniei la Madrid a declarat senina ca nu strica sa incercam sa-i atragem pe spanioli pe Litoralul nostru. Asta cu toate ca, de cele mai multe ori, circuitele culturale vandute de agentiile de turism romanesti in Spania includ orasele Bucuresti, Sibiu si Brasov, precum si Maramuresul si Bucovina. Interesant este faptul ca suma alocata pentru a mai aduce si in 2007 in Romania 35.000-40.000 de turisti spanioli este comparabila cu cea cheltuita de ANT pentru promovarea proiectului "Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007". Noua conducere a ANT nu prea pare sa-si fi stabilit prioritatile in materie de promovare, lucru confirmat indirect si de vicepresedintele ANT, Bogdan Ivan, care a declarat ca: "In prezent, lucram impreuna cu Organizatia Mondiala a Turismului la realizarea unui master plan pentru turismul romanesc, care va fi finalizat in luna iulie. Acest document va arata care este realitatea din turism in acest moment si care sunt principalele directii care trebuie urmate in urmatorii cinci ani".

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea