Social

Americanii merg cu bicicleta la serviciu

Din cauza poluarii si a traficului aglomerat, metropolele americane adopta o solutie ecologica pentru deplasari si copiaza modelul european. Tot mai multe orase americane sunt interesate de acest tip de transport. Fiecare cetatean are dreptul sa utilizeze o bicicleta, pe care o poate „elibera" intr-un punct al orasului, de unde poate fi recuperata de o alta persoana interesata. Fireste, bicicleta este securizata, intocmai cum se intampla in cazul carucioarelor pentru cumparaturi din anumite supermarketuri sau hipermarketuri . Washingtonul este primul pe lista oraselor americane tentate sa-si schimbe modul de viata si chiar sa construiasca doua benzi pentru biciclete, in urma unui acord semnat cu compania de publicitate Clear Channel Outdoor. Jim Sebastian, care ofera solutii pietonilor si ciclistilor, in cadrul Serviciului de Transporturi din Washington, afirma ca metropola americana studiaza de mai multi ani alternativa bicicletelor inchiriabile. Proiectul prevede ca 120 de biciclete sa fie puse la dispozitie locuitorilor, intr-o prima faza, in 10 zone diferite ale orasului, dar detaliile legate de costurile de deplasare si modul de intrare in posesia acestor mijloace de transport nu au fost inca anuntate. Nici data lansarii n-a fost precizata, dar, potrivit lui Jim Sebastian, va fi in martie-aprilie 2008. „Unul dintre obiectivele noastre este de a furniza toate optiunile de transport posibile si de a reduce nivelul blocajelor, in special in centrul orasului", a explicat el. Confort pe doua roti Martina Schmidt, repre­zen­tanta a Clear Channel, arata ca societatea sa va pune in practica proiectul la Washington si la San Francisco, dupa modelul celor existente la Barcelona, Stockholm, Oslo sau Rennes, din Franta. Clear Channel va utiliza un model de bicicleta care poate fi adaptat pentru persoane de talie diferita. Va avea roata din fata mai mica, lucru ce confera rezistenta bicicletei, si un dispozitiv de iluminare automat pe timp de noapte. San Francisco a incheiat, de asemenea, o intelegere cu Clear Channel, in timp ce New York, Portland si Chicago vor sa afle cum s-a dezvoltat acest sistem in mai multe orase europene , in cursul ultimilor ani. Chicago studiaza chiar doua propuneri: una a societatii franceze JC Decaux, care conduce Velib la Paris, si intreprinderea londoneza OYBike. Responsabilii cu proiectul spun ca aproape 60% din deplasarile din Chicago sunt egale sau sub cinci kilometri, adica o distanta convenabila pentru o bicicleta, fapt ce explica interesul crescut pentru acest tip de transport. Ei mai dezvaluie ca proiectele precedente au esuat pentru ca bicicletele erau furate sau vandalizate. Dar noile tehnologii de securizare ar trebui sa dea sistemului cele mai mari sanse de reusita. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea