Social

Amenintarile care te pindesc la noul loc de munca

Proaspetii angajati sint vulnerabili din start la riscul plafonarii, avertizeaza expertii in resurse umane. Amenintarea unei plafonari precoce ii determina pe angajati sa paraseasca o companie fara a lasa in urma motive aparente sau explicatii. Angajatorii ramin intrigati ca noul membru al echipei a plecat dupa o perioada foarte scurta de timp. Specialistii in resurse umane spun ca, de obicei, acestia nu stiu ce vor si nici nu li se spune. „Alaturarea la o companie este inceputul unei noi relatii avind ca scop final satisfactia. Cu cit ii este mai clar noului intrat ce fel de rezultate urmareste, cu atit ii va fi mai usor sa le obtina. Asta inseamna sa ai un plan de cariera bine conturat“, crede Ciprian Teleman, Senior Consultant TMI Training& Consulting. Un nou angajat poate ajunge usor sa-si piarda controlul, sa fie bulversat. Daca in companie exista un mod de organizare cu scopul de a economisi timpul si energia celor care muncesc, pentru noul intrat, acesta devine benefic abia atunci cind utilizarea lui se transforma in rutina. „S-ar putea ca primul contact cu procedurile si regulamentele sa fie la fel de obositor precum prima iesire in trafic dupa obtinerea permisului auto. Insa pentru cei care au trait aceasta experienta sint bine cunoscute beneficiile care au urmat dupa ce condusul a devenit obisnuinta“, mai spune trainerul Ciprian Teleman. Pe de alta parte, daca regulile nu exista, asta inseamna o oportunitate sa le faci asa cum vrei. „Unele dintre sarcinile zilnice mai putin placute ar putea fi usor asemanate cu niste maimute pe care le duci pe umeri in decursul unei zile de lucru si care-ti rapesc din confort. Unele chiar te urmaresc, alearga dupa tine si, daca esti neatent, te trezesti cu ele in spate“, ilustreaza trainerul. Mai grele sint cele pe care unii colegi deja experimentati, „cu miscarile bine studiate ale unui dresor “, ti le paseaza. Este vorba despre solicitari nepoftite din partea colegilor sau despre lucruri de care nu este inca nimeni responsabil. Noii angajati sint predispusi sa adune in jurul lor toate „maimutele orfane“ din jurul lor, spune trainerul. Este bine sa-ti ajuti colegii si sa fii ajutat atunci cind nu exista solutii. Lucrurile se strica iremediabil atunci cind unii se obisnuiesc sa-si rezolve in mod repetat problemele cu ajutorul altora.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea