Social

Ambuteiaj de interese pe autostrada

Proiectul autostrada se intinde pe 415 kilometri si de ea ar urma sa beneficieze 80% din comunitatea maghiara din Romania. Miza este mare si din punct de vedere politic. Autostrada tine de programul de guvernare al UDMR. Mai ramine problema banilor, pentru ca Romania nu poate construi si autostrada europeana Pitesti-Arad in acelasi timp. Emil Boc, primarul Clujului, a anuntat ca Romania va cauta finantare chiar in Statele Unite.
Dupa ce UDMR a amenintat ca se retrage din coalitie daca autostrada Transilvania va fi blocata, autoritatile o dau la-ntors: contractul cu Bechtel e in vigoare si va fi respectat. Mai ramine problema banilor.

Contractul incheiat de guvernul PSD cu firma americana Bechtel este in vigoare si va fi respectat, cu verificarea clauzelor financiare incluse in document, a declarat, ieri, ministrul delegat pentru relatia cu Parlamentul, Bogdan Olteanu. Cu siguranta, discutiile vor continua si principala problema este identificarea surselor de finantare, a spus Olteanu.

Declaratia ministrului a venit dupa ce UDMR a anuntat, acum doua zile, ca nu este de acord cu renuntarea la autostrada bechtel si a cerut guvernului, in termeni destul de duri, sa continue lucrarile. S-a spus chiar ca, in varianta in care statul roman nu ar mai respecta contractul, se va ajunge la o situatie asemanatoare cu cea de la Resita, unde Romania este data in judecata pentru ca a reziliat un contract de privatizare .
E OK

Ultima declaratie a lui Olteanu se pare ca a mai destins atmosfera in Coalitie. Ma bucur sa aud asta. Daca e in vigoare, e OK, ne-a spus senatorul UDMR Gyorgy Frunda. Am fost fermi. Ne-am spus pozitia, ca sa fie foarte clar. Ni s-a parut ca se incearca metode dimbovitene in aceasta chestiune, ne-a declarat Frunda.
De ce este importanta autostrada pentru UDMR?

Proiectul Brasov-Bors are o miza mare pentru UDMR. Amintim ca autostrada se intinde pe 415 kilometri si, potrivit spuselor deputatului Toro Tibor, de ea ar beneficia 80% din comunitatea maghiara din Romania.

Referitor la importanta pentru maghiari, deputatul Frunda vorbeste despre dezvoltarea economica, despre comunicarea cu Europa, despre dezvoltarea parcurilor industriale, despre noile locuri de munca si despre o dezvoltare a turismului. Presedintele Uniunii, Marko Bela, spune ca in ultimele decenii Transilvania a fost neglijata din punct de vedere al infrastructurii. Frunda apreciaza chiar ca e imposibil sa circuli decent la starea actuala a drumurilor.

Miza este mare si din punct de vedere politic. Marko Bela spune ca autostrada tine de programul de guvernare al UDMR. Contractul trebuie verificat, in varianta in care se constata nereguli, dar el trebuie continuat, afirma liderul maghiarilor.

Potrivit speculatiilor din presa, exista si un interes personal al unor oameni din UDMR in aceasta chestiune. Astfel, s-a vorbit despre faptul ca lideri ai Uniunii si-au cumparat terenuri pe suprafetele pe unde trece autostrada. Terenuri valorificabile la preturi bune, dar care inseamna o pierdere daca autostrada nu se mai construieste. Liderii UDMR neaga insa. Nu se pune problema, spune Marko Bela. N-am cunostinta de asa ceva, afirma Frunda. Nu cunosc astfel de lucruri. Daca se dovedesc, ar fi un caz grav de coruptie, a spus si Toro Tibor.
Autostrada costa 360 de milioane de euro, doar in 2005

Ministrul Lucrarilor Publice, Laszlo Borbely, spune ca exista bani in buget in acest an pentru finantarea autostrazii Bechtel. Sint alocate 360 de milioane de euro. Sint discutii intre minister si Bechtel pentru o rectificare a bugetului. Vom obtine probabil o scadere de circa 100 de milioane de euro in acest an, a spus Borbely, care nu a putut preciza daca suta de milioane este o scadere din pretul lucrarilor sau doar o aminare la plata si suma va fi platita in urmatorii ani.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea