Social

Afacerile primăriei, girate de şoferii RATB

Accidentul de săptămana trecută, în care a fost implicat un autobuz Citaro-Mercedes al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), i-a pus pe jar atat pe şoferii transportului în comun, cat şi pe directorul Regiei. Lipsa asigurării CASCO a noilor autobuze, care costă aproximativ 200.000 de euro bucata, le aruncă pe umerii şoferilor o responsabilitate costisitoare. Pe langă faptul că oamenii aproape că s-au sufocat vara aceasta în autobuze, şoferii sunt îngroziţi cand le conduc, pentru că, în caz de avariere a maşinilor, ei pot plăti zeci de milioane de lei vechi. Directorul RATB, Gheorghe Aron, caută abia acum ofertele firmelor de asigurări. Achiziţia celor 500 de autobuze Citaro-Mercedes de către Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a fost considerată iniţial una dintre cele mai bune afaceri ale municipalităţii. În timp însă, lacunele contractului au ieşit la iveală şi, la numai un an de la decizia Consiliului General al Municipiului Bucureşti de a achiziţiona acest gen de mijloace de transport, oamenii aproape că s-au sufocat în autobuze, iar şoferii sunt îngroziţi cand le conduc. Maşinile Mercedes care sunt acum în parcurile RATB nu au nici aer condiţionat, nici asigurare de tip CASCO . Aron aşteaptă oferte Potrivit proiectului de hotărare, consilierii generali ştiau că municipalitatea trebuie să achiziţioneze pentru RATB autobuze moderne şi sigure, dar care să respecte toate normele europene ale transportului în comun. Astăzi, directorul Regiei, Gheorghe Aron, refuză să explice de ce nu a solicitat municipalităţii încheierea unui Contract de asigurare CASCO, dar precizează că este în căutare de soluţii pentru rezolvarea problemei. "Am contactat mai multe societăţi de asigurare şi le-am spus ce maşini avem şi ce valoare au acestea. Dorim un pachet de servicii care să poată fi suportat pentru un parc aşa de mare cat este al RATB, pentru că noi nu asigurăm un mijloc de transport, ci sute, iar pentru asta aşteptăm oferte şi pachete de servicii", susţine directorul RATB, Gheorghe Aron. Surse din interiorul Primăriei Capitalei spun că, pentru autobuzele Mercedes, o eventuală poliţă de asigurare CASCO ar scoate din buzunarul Regiei de Transport peste 150 miliarde de lei vechi. Toate riscurile, pe spatele angajaţilor Regiei "Nu ştiam că aceste autobuze nu au CASCO şi mi se pare un lucru total anormal ca o maşină, pe care dai circa 200.000 de euro, să o utilizezi fără să o asiguri", explică consilierul general Victor Stan, care precizează că toţi consilierii generali nu au ştiut că maşinile pentru care au votat în urmă cu un an nu sunt asigurate împotriva diferitelor riscuri. "Ai o problemă dacă nu asiguri un bun de valoare, pentru că nu este vorba de un accident în care poate fi implicată maşina, ci, în condiţiile în care traficul din Bucureşti este aşa cum ştim, un accident se poate produce oricand, la fel ca şi alte riscuri, cum ar fi producerea unui incendiu", adaugă Stan. Consilierii de la Primăria Capitalei au aflat că Mercedesurile Regiei de Transport nu au CASCO după ce un astfel de autobuz a fost implicat, săptămana trecută, într-un accident de circulaţie. "Nu numai pentru maşini trebuie să ne gandim la CASCO, pentru că este vorba şi de responsabilitatea şoferului. Acel angajat al RATB se suie în maşină stresat, iar acest lucru se întamplă tură de tură. Din această cauză, şoferul poate greşi", mai spune Victor Stan. urmare din 4Călătorii, şi ei supuşi la zgarcenia municipalităţii O altă hibă pe care consilierii generali o găsesc autobuzelor Mercedes este legată de ceea ce li s-a prezentat la vot şi rezultatul contractului de achiziţie. "În mod normal, noi am crezut că maşinile astea au aer condiţionat, dar confortul acesta îl au numai şoferii, în cabină, călătorii fiind lipsiţi de aerul condiţionat", observă consilierul. Altă problemă sesizată de Stan este legată, de data aceasta, de şofer, şi anume structura maşinii: "Autobuzele sunt joase, iar la drumurile din Capitală există riscul să o lovească pe la punţi, şi ne întoarcem acum la asigurare şi la şofer, care va fi făcut vinovat, pentru că maşina nu are CASCO". Un parbriz costă 50 milioane de lei vechi Odată cu introducerea în circulaţie a autobuzelor Mecedes -Citaro, angajaţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti aşteaptă cu groază momentul în care vor fi nevoiţi să le conducă. "Cine se gandeşte că noi stăm în cabina cu aer condiţionat, că stăm pe un scaun moale şi că ne dăm cu cele mai şmechere maşini se înşală", povesteşte un şofer din Autobaza Nordului, unde s-au adus primele astfel de autovehicule. El adaugă că sunt copleşiţi de riscul la care se supun zilnic, la volanul noilor autobuze, fără asigurare CASCO, pentru că orice avarie va fi plătită de ei, dacă li se dovedeşte vinovăţia. Numai o oglindă laterală costă peste zece milioane de lei vechi, iar un parbriz aproximativ 50 milioane de lei vechi. "De exemplu , în zona Aviatorilor, unde este stradă cu piatră cubică, mergem cu inima-n gat, pentru că putem plesni puntea la fiecare damb", mai spune angajatul regiei.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea