Ce face, de fapt, sistemul de control al tractiunii este ca impiedica, in timpul accelerattiilor puternice ca rotile puntii motoare sa alunece in momentul in care tractiunea nu mai este optima. In functie de amplitudinea efectului de patinarea, sistemul poate reduce viteza rotilor motoare atat prin taierea controlata a puterii motorului, cat si prin aplicarea franelor asupra rotilor, exact ca si in cazul sistemului ABS. Sistemul are rolul de a impidica crearea unei diferente de viteza intre rotile aceleasi punti la acceleratii (la un nivel care nu se compara cu un diferential auto-blocant) si de a maximiza nivelul de tractiune, superior in momentul in care roata nu patineaza.
In acelasi timp, apar momente in care sistemul de control al tractiunii nu este deloc util. In momentul in care o masina ramane blocata in nisip, zapada sau noroi si rotile motoare patineaza foarte usor, sistemul TC efectiv va utiliza franele sau va taia puterea motorului, asfel incat rotile motrice aproape ca nu se vor invartii, iar motorul nu va tura deloc. In acest moment este necesara dezactivarea sistemului pentru a permite rotilor sa alunece, lucru pe care majoritatea masinilor il permit. Fara dezactivarea sistemului, deblocarea masinii este aproape imposibila fara ajutor extern.
Stiai ca poti cumpara piese auto online de la unul dintre cele mai mari magazine din industrie? Cumpara piese auto Volkswagen, piese auto Seat, Opel sau Ford de origine sau aftermarket.
Functionarea sistemului de control al tractiunii este automata, soferul observand doar datorita martorului luminos din bord care se aprinde, prezenta acestui sistem la masina lui.
Totusi, la unele modele se aude mai tare interventia sistemului de franare. In final, ca si o concluzie, atat pentru cunoscatori si necunoscatori, trebuie sa stim ca este ca acest sistem intervine pentru a nu permite ca una sau toate rotile motrice sa rupa aderenta. La masinile de competitie, sistemul de tractiune maximizeaza transferul puterii la sol.
Advertorial