Social

Un macaz defect, motivul deraierii trenului britanic

O femeie de 80 de ani a decedat şi alte cinci persoane au fost grav rănite în urma deraierii, vineri seara, a unui tren de pasageri care circula între Londra şi Glasgow. Trenul avea o viteză de peste 150 de kilometri la oră şi, după ce un macaz nu a funcţionat, mai multe vagoane ale garniturii s-au răsturnat. În momentul accidentului se aflau la bord 120 de pasageri, dintre care 22 au fost internaţi ulterior în spital, cinci dintre aceştia aflandu-se încă în stare gravă. Şeful poliţiei regiunii Cumbria, din nord-vestul Angliei, Matyn Ripley, cand a sosit la faţa locului a declarat că e uimit că bilanţul accidentului nu a fost mai grav. În centrul atenţiei tuturor se află starea tehnică a macazurilor, despre care presa britanică scria ieri că au adesea niturile slăbite sau cablurile rău conenctate. Directorul executiv al companiei Virgin West Coast, proprietara trenului, a declarat că siguranţa trenurilor este controlată cu mare atenţie, dar şinele sunt în grija statului, care a privatizat numai materialul rulant. Totuşi, la insistenţa presei, el a confirmat faptul că linia fusese inspectată în cursul ultimei săptămani şi s-a declarat uimit că macazul s-a putut defecta atat de repede. Ipoteza sabotajului, pe locul doi Linia ferată se află în proprietatea şi întreţinerea companiei publice Networkrail. Conform actelor acesteia, macazurile au fost inspectate cu numai şase zile înainte de accident. "Am examinat şi noi istoricul acestui tren pe ultimele două săptămani, ca să vedem dacă s-au găsit defecţiuni care să fie legate de întreţinere. Din ancheta internă a rezultat că totul era în regulă", confirmă Charles Belcher de la Virgin West Coast, proprietarul trenului. Dar cum refacerea pe computer a modului în care s-a răsturnat trenul arată limpede că macazul de la ultima bifurcaţie, care trebuia să plaseze trenul pe o altă şină, nu a funcţionat, prima ipoteză a fost aceea că niturile s-au desfăcut din cauza faptului că „materialul era îmbătranit". Sabotajul este luat în considerare, dar abia pe locul doi. Mai multe zeci de inspectori tehnici verifică acum cele peste 700 de macazuri care au aceeaşi „varstă" cu cel care nu a funcţionat. Ce spune proprietarul trenului? Patronul companiei Virgin Rail este miliardarul britanic sir Richard Branson , a cărui avere totală este estimată la 7,2 miliarde de dolari. În octombrie 2006, el a anunţat că va dona cele trei miliarde de dolari profit, pe care le-a obţinut din administrarea companiei Virgin Rail în scopul reducerii efectelor devastatoare ale încălzirii globale. Imediat ce s-a anunţat accidentul, sir Richard Branson s-a prezentat la faţa locului şi a impulsionat ancheta. El a spus că Iain Black, mecanicul de locomotivă, care s-a ales cu gatul fracturat, este un erou şi a promis că va ajuta material familia fostului ofiţer, în varstă de 46 de ani, care nu va mai putea lucra. Tot sir Branson a precizat că circulaţia trenurilor se va relua începand cu 5 martie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea