Social

UE da banii inapoi aero-pasagerilor

UE acorda companiilor aeriene sase luni pentru a aplica legea de protectie a drepturilor pasagerilor. Comisia Europeana face eforturi pentru a proteja drepturile pasagerilor companiilor aeriene in cazul intirzierii sau al anularii unor zboruri, a anuntat comisarul european pentru Transport, Jacques Barrot. Legislatia se refera la despagubirea pasagerilor in cazul in care nu pot fi imbarcati, in care se amina cursa cu mai mult de doua ore sau cind sint nevoiti sa zboare la clasa economic , desi au bilete la clasa business. O companie aeriana , daca e responsabila de problemele de la decolare, trebuie sa ofere cazare si masa, sa plateasca despagubiri pina la 600 de euro, sa ramburseze pretul biletului si sa ofere o alta ruta pentru acea destinatie. Oficialii europeni vor vizita aeroporturile, vor verifica daca se respecta reglementarile si vor discuta cu oficiile de protectie a consumatorilor. Daca in sase luni nu se observa imbunatatiri in acordarea de despagubiri, vor fi deschise procese. Exceptii de la regula Ultima evaluare a CE arata ca unele companii aeriene joaca prea des cartea „circumstante exceptionale“, dind vina pe conditiile meteo, defectiuni tehnice sau pe motive de securitate, pentru a nu plati aceste sume. Multe linii aeriene nu informeaza pasagerii despre drepturile lor. Companiile low-cost au fost acuzate ca nici macar nu incearca sa minimizeze disconfortul pasagerilor, conform oficialilor europeni. Intre 2005 si 2006, autoritatile nationale din UE au primit peste 18.000 de plingeri din partea pasagerilor, doar 14% fiind rezolvate favorabil. Companiile „low-cost“ spun ca regulile UE sint neclare, incorecte si reprezinta o povara pentru astfel de firme, care trebuie sa ofere aceleasi sume compensatorii, desi au preturi mai mici la bilete. Tarom nu se teme Compania Tarom sustine ca aplica reglementarile europene intrate in vigoare in Romania la 1 ianuarie 2007, iar drepturile pasagerilor si sistemul de compensatii sint facute publice prin anunturi afisate la punctele de check-in din aeroport si la agentiile Tarom. Potrivit purtatorului de cuvint al companiei, Madalin Tudor, Tarom a fost clasata de AEA pe locul 2 printre companiile aeriene din Europa la punctualitate .

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea