Social

Turismul romanesc: servicii proaste si incasari-record

ong>Desi acest an a fost cel mai prolific pentru hotelierii de pe litoral, dupa 1990, calitatea serviciilor ramane principala problema. Succesul sezonului estival, care tocmai s-a incheiat cu o crestere cu peste 25% a numarului de turisti, este pus chiar de operatorii de turism pe seama unei conjuncturi favorabile si a vremii prielnice, si mai putin pe imbunatatirea calitatii serviciilor. Cu toate ca investitiile pe litoral incep sa-si arate roadele, raman insa anumite probleme a caror rezolvare este posibila in timp. Calitatea slaba a serviciilor isi are radacinile intr-o situatie care tinde sa se acutizeze de la an la an: lipsa personalului calificat, care pleaca pe salarii de cateva ori mai mari sa lucreze in strainatate. Pentru a contracara migratia fortei de munca, investitorii se vad nevoiti sa majoreze salariile celor care lucreaza in domeniu. Acest lucru se traduce printr-o crestere a tarifelor pachetelor turistice. Specialistii din domeniu anticipeaza ca, anul viitor, preturile se vor majora cu 5% - 7%, procent care ar putea merge pana la 10% in cazul in care utilitatile si alimentele vor continua sa se scumpeasca. O parte din cresterea tarifelor anuntata de euro pentru dezvoltarea activitatii din domeniu. Bani pentru calitatea serviciilor "Cea mai mare parte a acestor fonduri, 330 milioane de euro, vor merge pentru cresterea calitatii serviciilor. Beneficiarii acestor sume vor fi IMM-urile, care activeaza in turism, dar si autoritatile", a precizat Morariu. Mizand pe cresterile inregistrate in acest an, operatorii din turism sunt optimisti in ceea ce priveste sezonul viitor. "Daca nu se intampla ceva neprevazut, cred ca va fi o crestere de 10% fata de 2007, mai ales ca va creste si capacitatea de cazare. Important este sa vina turistii straini. Pentru 2009, apreciem ca este posibila o majorare a numarului de turisti straini de 30-40% fata de 2007", a declarat, pentru „Adevarul", Dragos Anastasiu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.
  •   2007-09-21
  •  

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Coca Maria Miorica, economist: Ce se intampla cu salariatii part-time de luna aceasta. Tot ce trebuie sa stii

Expertul Acasa.ro, Coca Maria Miorica, economist, inspector HR

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.