Social

Tepele de la service-urile auto

Reprezentantii Oficiului pentru Protectia Consumatorilor ne sfatuiesc sa nu scoatem masina din service pana nu verificam cu atentie daca au fost facute toate reparatiile pentru care am dat banii Sa-ti duci masina pentru reparatii intr-un service auto reprezinta o adevarata aventura. Cele mai multe service-uri nu au afisate la vedere nici avizele de functionare si nici listele cu preturile practicate pentru reparatii. In cazul in care clientul merge pe incredere si lasa masina pe mana mecanicilor, acesta se poate trezi ca schimbatul unei usi dureaza chiar si doua luni sau ca o piesa originala a fost inlocuita cu alta defecta. Inspectorii Oficiului pentru Protectia Consumatorilor ne sfatuiesc sa nu apelam la service-urile auto din spatele blocului si sa optam pentru cele care ofera garantie pentru lucrarile efectuate. Pentru ca era tamponata usor, Alexandru S. si-a dus masina la un service respectabil din Capitala. Tocmai cand era increzator ca si-a rezolvat problema, hop si necazul. „Am sunat inainte de a merge sa-mi iau masina si bine am facut, pentru ca am aflat ca masina mea era in acelasi stadiu in care o dusesem cu doua saptamani in urma. Aveau aceeasi «veste buna» pentru mine ca piesele exista pe stoc, dar nu in Romania. Mi-au promis ca, in alte doua-trei saptamani, masina mea va fi ca noua. I-am crezut... Ce alta solutie aveam?", ne-a povestit Alexandru. Tot pe incredere a mers si Florin C. „Dupa ce masina mea zacuse o luna intr-un service, m-am dus sa vorbesc personal cu cel care se ocupa de ea. Am constatat ca era neatinsa. Am vorbit cu sefu’ de service si mi-a zis ca acum se apuca de treaba si intr-o saptamana e gata. M-am reintors peste o saptamana, nimic nou. Mi s-a zis ca e gata: «Curand!» Dupa alte doua saptamani de asteptare, m-am hotarat sa o iau asa cum era. Cand am incercat s-o pornesc, nu voia. Cei de la service au inceput «Lasa ca trimit acum pe cineva», «O facem noi», «Cand ai adus-o mergea?». Bineinteles ca masina mea mergea". In lipsa dovezilor, paguba nu poate fi recuperata Ion Mateescu, directorul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti, ne-a spus ca plangerile referitoare la calitatea proasta in service-urile auto sunt frecvente. „La intrarea in reparatie se emite o comanda de reparatie. Consumatorul trebuie sa fie informat asupra duratei efectuarii acestui serviciu. Nu exista un termen legal , dar exista o planificare si atunci consumatorul trebuie informat. Trebuie trecut pe comanda. Tot pe comanda se specifica legea prin care se asigura garantie pentru serviciul prestat", ne-a declarat Doru Nita, inspector in cadrul OPC Bucuresti. El ne-a recomandat sa ne orientam spre un alt service daca cel pe care l-am ales nu intocmeste un contract de prestari servicii. Directorul OPC Bucuresti spune ca atunci cand scoatem masina din service „trebuie sa ne uitam daca totul e la locul lui. Sunt niste probleme pe care noi ca si consumatori trebuie sa le cunoastem, pentru ca altfel putem sa cadem in capcana. Mai ales daca mergem pe incredere...". Cum reclamam In cazul in care clientul merge pe incredere si nu cere intocmirea unui contract de prestari servicii cu service-ul auto si bonul fiscal, nu are cum sa faca o reclamatie in caz ca este nemultumit. „In controalele pe care le-am facut, am intalnit foarte multe situatii in care nu spuneau nimic despre termenul de garantie pentru lucrarile efectuate si nici nu afisau in unitati liste cu lucrarile pe care le pot face si tarifele aferente", a mai spus Mateescu. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea