Social

#stiri false romani #stiri falase #Facebook stiri #facebook

STUDIU Facebook, sursa de informatii, dar si de stiri false. Ce spun romanii

Noua din zece romani susțin ca sunt expusi stirilor false, insa folosesc mai departe aceleasi canale, potrivit unui studiu. Concomitent, doar jumatate verifica veridicitatea informațiilor, arata un studiu realizat de compania iSense Solutions.

 

Romanii se informeaza in special de la TV (90%) si de pe internet (89%). In topul preferintelor lor s emai situeaza radioul (58%), aplicatiile mobile de stiri (37%) si ziarele si revistele tiparite (30%). Barbatii, mai mult decat femeile, urmaresc stiri la radio (64% vs 52%) si prin aplicatii mobile (41% vs 32%).

Pe internet, principalele surse de informare sunt Facebook (89%), site-urile de stiri (64%), e-mail (58%), Google (55%) si ziarele sau revistele online (47%).

Cele care contin cele mai multe stiri false, in opinia romanilor, sunt Facebook (75%), blogurile (69%), Twitter (64%), forumurile (63%), ziarele sau revistele tiparite sau online (61%) si TV-ul (59%).

 

Domeniile care prezinta cel mai mare interes pentru persoanele care urmaresc stiri sunt stirile nationale (93%), vremea (93%), educatie/sanatate (81%), stiri locale (87%) si divertisment (83%). In acelasi timp, domeniile cu cele mai multe stiri false sunt considerate: politica (87%), evenimente mondene si celebritati (83%), domeniul financiar/afaceri/economie (57%) si stirile nationale (54%).

„Desi romanii par constienti de expunerea lor la stiri false, 9 din 10 sustinand ca li se intampla sa descopere ca o stire pe care initial o considerau adevarata este falsa, doar jumatate dintre ei verifica veridicitatea informatiilor, chiar si inainte de a le impartasi altor persoane. Mai mult decat atat, majoritatea continua sa foloseasca aceleasi canale pe care au descoperit stiri false, insa le scade increderea in ele”, afirma Traian Nastase, Managing Partner, iSense Solutions.

Romanii considera ca, pentru a fi credibila, o stire trebuie sa respecte urmatoarele conditii: sa precizeze sursele de unde au fost preluate fotografiile si informatiile (82% dintre romani), sa nu apara intr-o publicatie sponsorizata de entitati cu interese – spre exemplu, stiri politice in publicatii sau canale sponsorizate de partide politice (58%), sa contina fotografii drept dovezi (57%), sa includa multe detalii (56%) si sa apara intr-o publicatie prestigioasa, de incredere (52%).

 

 

In ceea ce priveste sursele pe care romanii verifica veridicitatea unei stiri, sunt preferate Google (62%), site-urile de stiri (46%), TV-ul (40%) si ziarele si revistele online (39%).

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea