Social

Scandalul clipurilor turistice, pe masa DNA

Depa
rtamentul de Control al Guvernului (DCG) a sesizat DNA in cazul clipurilor publicitare contractate de fosta autoritate nationala pentru Turism cu scopul de a promova imaginea Romaniei in mass-media. In urma verificarilor facute, in perioada 13-26 iunie, comisarii guvernamentali au constatat deficiente legate de derularea contractului si receptia materialelor produse. Echipa de control a verificat modul in care a fost respectata procedura de achizitie privind intelegerea cu firma Smart Advertising pentru achizitionarea a cinci spoturi tv , a contractului pentru cele cinci machete banner, in valoare de 5.356.700 lei, inclusiv TVA, dar si pentru serviciile de difuzare media interne, in valoare de 3.092.334 lei, inclusiv TVA. Potrivit sefului Departamentului de Control al Guvernului, secretarul de stat Emanoil Negut , institutia de control a constatat deficiente privind modul in care au fost derulate aceste contracte, in special in privinta alocarii bugetului, in acest sens fiind identificate doua note de fundamentare cu acelasi continut, dar cu sume modificate: 1.037.037 euro cu TVA la 1.851.852 euro cu TVA. Referitor la campania de publicitate in media interne, inspectorii au descoperit ca nu au fost respectate nici caietul de sarcini si nici prevederile contractuale. Astfel, concluzia anchetei a fost aceea ca 97% din buget a fost platit pentru promovarea clipurilor prin posturi tv aflate pe locurile 7-15 din punct de vedere al audientei medii zilnice, desi documentatia prevedea obligatia difuzarii pe cele mai importante cinci posturi tv. Scandalul clipurilor publicitare a fost scos la iveala de secretarul de stat in Ministerul Comertului si Turismului, Lucia Morariu, care a facut public faptul ca Departamentul de Promovare al fostei Autoritati pentru Turism a contractat si platit cinci clipuri publicitare tv pentru promovare internationala, in valoare de 1,3 milioane de euro, care nu aveau sonor, drept care nu au putut fi niciodata folosite. Mai mult, Morariu a apreciat la declansarea scandalului faptul ca pretul platit de stat a fost de cel putin cinci ori mai mare decat suma pe care ar fi platit-o o firma privata.
  •   2007-07-06
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii