Social

Sase alimente bune pentru sanatatea noastra

Nutr
itionistii demonteaza miturile despre produsele considerate pana acum daunatoare organismului. De multe ori ajungem sa eliminam diverse alimente din dieta zilnica din simplul motiv ca acestea si-au creat cu timpul o reputatie proasta, de inamici ai inimii sanatoase si ai unei alimentatii echilibrate. Astfel, multe alimente gustoase, pe care pana acum eram sfatuiti sa le evitam, sunt in realitate bune pentru organism, cu conditia sa fie preparate corect si consumate in cantitati moderate. Din categoria alimentelor pe care am fost invatati sa le evitam se regasesc: ouale, cartofii albi, pizza, carnea de vita, cerealele cu zahar, fructele si legumele la conserva si stridiile. Ouale De ce sunt sanatoase: ouale au o valoare nutritiva foarte mare. Un singur ou are 75 de calorii, insa contine 13 nutrienti esentiali. Pe langa continutul bogat in proteine, acestea contin si o substanta considerata extrem de importanta pentru imbunatatirea memoriei si a functiilor cognitive. Ouale sunt de asemenea o sursa bogata in vitamina E, fier, zinc si luteina, compus care ajuta la imbunatatirea vederii. Cele mai bune metode de preparare: cea mai indicata este consumarea lor in stadii cat mai apropiate de forma naturala, deoarece, combinate cu sunca, cascaval sau maioneza, ouale devin mult mai bogate in grasimi si calorii. Cel mai indicat este sa fie preparate sub forma de omleta, fierte sau amestecate cu legume si servite cu paine prajita. Cartofii albi De ce sunt sanatosi: organismul nostru, in special creierul, are nevoie de cat mai putini carbohidrati procesati pe cat posibil pentru a acumula energie. Un cartof copt contine 25 la suta din cantitatea recomandata de vitamina C. Nutritionistii recomanda consumarea cartofului copt cu tot cu coaja, aceasta fiind o buna sursa de vitamina B6, potasiu si magneziu. Continutul ridicat de fibre incetineste digestia si ofera o senzatie de saturatie pentru mult timp dupa ultima masa. Cele mai bune metode de preparare: problemele apar atunci cand consumam cartofii in combinatie cu alte alimente. Daca stim sa alegem garnitura potrivita: cascaval slab in grasimi sau legume fierte , cartofii se pot transforma in alimente nutritive. Incercati sa consumati cartofi fierti, stopiti cu putin ulei de masline, legume si condimente, sau preparati-i la cuptor presarand pe deasupra ciuperci si ceapa. Pizza n De ce este sanatoasa: teoretic, o felie de pizza reprezinta o serie de produse prezente pe fiecare treapta a piramidei alimentelor. Blatul subtire, preparat din faina de grau, ofera organismului exact cantitatea de fitonutrienti de care are organismul nevoie pentru a lupta impotriva bolilor. Blatul de pizza este ideal pentru a adauga ardei rosu, ciuperci, ceapa, broccoli sau spanac. Cele mai bune metode de preparare: blatul trebuie sa fie preparat numai din faina de grau, legumele trebuie sa fie folosite din abundenta, la fel si sosul de tomate, insa carnea trebuie sa fie cat mai slaba si cascavalul doar presarat intr-un strat subtire pe deasupra. Carne de vita n De ce este sanatoasa: o portie de carne de vita contine jumatate din necesarul nostru zilnic de proteine si 40 la suta din necesarul de zinc si vitamina B12. Carnea macra de vita este si o buna sursa de selenium (minerala legata de reducerea riscului aparitiei unor forme de cancer), de vitamina B12 si de fier. Cele mai bune metode de preparare: alegeti bucatile din zona spatelui, muschiul sau coastele de vita. Eliminati grasimea vizibila si serviti carnea marinata in diverse sosuri slabe. Preparati carnea la gratar sau fierbeti-o. Cereale De ce sunt sanatoase: in timp ce unele cereale sunt pline de coloranti si indulcitori, unele pot asigura intre 15 si 100 la suta din necesarul de vitamine si minerale recomandat de nutritionisti. Daca sunt alese corect, ele pot fi foarte bogate in fibre. Cele mai bune metode de preparare: majoritatea dietelor recomanda doua portii de cereale pe zi, insa specialistii spun ca o portie pe zi este suficienta. Cheia alegerii cerealelor bune este ca in compozitia lor sa intre cat mai putine ingrediente. Evitati cerealele care contin si fructe confiate . Este mai bine sa va cumparati singur fructe si sa le consumati in stare naturala. Fructe si legume conservate De ce sunt sanatoase: fructele si legumele sunt culese si preparate rapid pentru a fi conservate, astfel incat continutul nutritiv sa nu se piarda. Cele proaspete isi pierd calitatile dupa cateva zile, in timp ce produsele conservate pot rezista pana la doi ani. Cele mai bune metode de preparare: conservele trebuie pastrate in locuri racoroase si reci. Alegeti fructele conservate in suc propriu in locul celor conservate in sirop. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum sa ai o viata sanatoasa.
  •   2007-09-17
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Rolul tatalului in stabilirea bugetului familiei

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii