Social

Rusii fac shopping de avioane particulare

Mari
i producatori de aeronave s-au ingramadit la editia din 2007 a Salonului Aviatic International de la Moscova. Pentru rusii cu bani, avioanele personale nu mai sunt de mult un lux, motiv pentru care toate marile companii producatoare au tocit, sapta­mana trecuta, pistele la Salonul Aviatic International de langa Moscova, incercand sa-si expuna marfa in fata oamenilor de afaceri din Rusia. Directorii rusi ar putea cheltui 2,5 miliarde de dolari pe business jet -uri in urmatorii doi ani, afirma o companie de consultanta in domeniu, impulsionand producatorii sa vaneze cat mai multe contracte, intr-o tara cu 60 de miliardari in dolari. "Acesta este doar inceputul", spune Christoph Degoumois, directorul de vanzari pentru avioane de business pe Rusia si alte tari foste sovietice al Bombardier . Rusia reprezinta pentru Bombardier cea mai mare piata europeana, iar compania canadiana se lauda ca este cel mai mare furnizor de avioane private din aceasta tara. Alte companii aerospatiale prezente la show-ul aviatic MAKS 2007 si care spera sa vanda rusilor tot mai multe avioane de business sunt Dassault Aviation, din Franta, si Empresa Brasileira de Aeronautica, din Brazilia, scrie "Moscow Times". Acum, rusii bogati, dar si corporatiile au in proprietatea lor in jur de 300 de business jet-uri, iar pana la sfarsitul anului 2008, le vor mai fi livrate alte 100. "Clientul rus este preocupat de intimitatea sa, iar cel putin 12 dintre ei au avioane echipate cu sisteme de aparare antiracheta. Daca te uiti pe lista celor mai bogati 100 de rusI, intocmita de «Forbes», toti au cel putin un avion personal sau un elicopter, daca nu chiar mai multe", spune Yevgeny Bakhtin, directorul adjunct al Asociatiei Aviatiei de Business din Rusia. Oligarhii sunt clientii ideali Proprietarul clubului de fotbal Chelsea, Roman Abramovici, care este si cel mai bogat om al Rusiei, si-a modificat un Boeing 767 pentru propriul uz si i-a instalat si un sistem antiracheta , in 2004. Al doilea cel mai bogat rus, Oleg Deripaska, care este si proprietarul celui mai mare producator mondial de aluminiu, se plimba prin lume la bordul unui Gulfstream V. Miliardarul Vladimir Yevtushenkov, care are tot felul de afaceri, de la petrol la telecomunicatii, zboara cu un Legacy, in timp ce directorul executiv al Gazprom, Alexei Miller, calatoreste cu un Dassault Falcon 900. In ultimii doi ani, oamenii de afaceri rusi au cumparat avioane in valoare de 1,5 miliarde de dolari, o suma tripla fata de cea cheltuita in cei doi ani de dinainte. Pana in 2009, se estimeaza ca ei vor cheltui alte 2,5 miliarde de dolari pe avioane, iar un miliard de dolari din aceasta suma reprezinta valoarea aparatelor de zbor deja contractate. "Cresterea vanzarilor la avioane de business este exploziva in Rusia", spune Bakhtin. Numai de la Bombardier, clientii rusi si din celelalte republici foste sovietice au comandat, in ultimii trei ani, 90 de avioane Learjet, Challenger si Global. In aceeasi perioada, Dassault a primit, din Rusia, Ucraina si Kazahstan, 40 de comenzi. Jumatate din avioane au fost deja livrate, iar acum negociaza vanzarea altor 10 aparate de zbor. Pentru mai multe informatii legate de afaceri, imobiliare, IT&C, media si advertising, turism, economie si finante aboneaza-te la Newsletter-ul Financiar Acasa.ro
  •   2007-08-27
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare