Social

Romania nu va mai fi "mereu surprinzatoare"

Sloganul ramine valabil pina la adoptarea unui brand de tara. „Echipa noastra a avut o reactie critica la sloganul actual al turismului romanesc «Simply Surprising», pentru ca nu comunica esenta Romaniei pentru potentialii vizitatori“, afirma Richard Batchelor, seful echipei de consultanti internationali din cadrul Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT). Acestia au elaborat Master Planul pentru dezvoltarea turismului national, document care identifica punctele slabe ale industriei turistice de la noi. Astfel, sloganul „Romania, mereu surprinzatoare“ va fi in continuare folosit in campania de promovare a turismului romanesc doar pina cind se va gasi un brand de tara. „Pina la organizarea unor licitatii, procesul de schimbare a brandului turistic este un proces complex, de durata, care se va realiza in citeva luni“, precizeaza Lucia Morariu, secretarul de stat pentru turism. Morariu a mai adaugat ca Master Planul nu presupune in primul rind bani, ci vointa politica, documentul urmind sa obtina sau nu aprobarea Guvernului. „Banii vor veni in primul rind din fondurile UE. Aproximativ 150 de milioane de euro sint destinati constructiei si promovarii brandului Romania turistica, a destinatiilor turistice, precum si a centrelor turistice, iar diferenta, pina la 700 de milioane de euro o reprezinta fonduri europene care vor fi obtinute de catre autoritatile locale“, a mai spus secretarul de stat. Potrivit Master Planului, elaborat de OMT si reprezentanti ai autoritatilor romane, programul de dezvoltare regionala a turismului trebuie orientat in urmatoarele directii: weekend turistic in Bucuresti - cultura, recreere circuitul turistic in Transilvania - turism , schi si turism balnear ; litoralul Marii Negre - plaja, recreere, turism balnear; Bucovina - turism cultural , ecoturism , natura, schi; Maramures - turism cultural, natura, ecoturism; si Delta Dunarii - natura, ecoturism si turism de recreere. Master Planul contine aproximativ 100 de actiuni care trebuie luate pe termen scurt si mediu pentru dezvoltarea acestui sector. In document au fost identificate cinci zone carora trebuie sa li se acorde atentie, respectiv cercetarea pietei de profil, pregatirea profesionala a angajatilor din industrie, asigurarea unor structuri institutionale functionale, modernizarea si o strategie de marketing focalizata pe pietele cu potential. Master Planul va fi aplicabil in perioada 2007-2013. In conditiile in care cele cinci directii identificate vor fi urmarite si dezvoltate in urmatorii ani, reprezentantii OMT estimeaza ca pina in 2016 Romania va ajunge la un nivel de zece milioane de vizitatori straini, numar care va avansa pina la 15,5 milioane de persoane pina in 2026, cind contributia turismului la PIB se va cifra la 6,9%, fata de 3,5% in 2006. Cei mai multi turisti vor fi din Uniunea Europeana, peste 8,6 milioane. Potrivit OMT, anul trecut, Romania a inregistrat sase milioane de vizitatori, iar in 2005 turismul intern si cel extern au generat incasari de circa 2,75 miliarde de euro, suma care include si transportul.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea