Social

Protectia consumatorilor, gardianul cumparaturilor dumneavoastra

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) este locul in care trebuie sa mergeti daca dumneavoastra considerati ca v-au fost incalcate drepturile de consumator.
Drepturile consumatorului se refera atat la interesele economice, cat si la viata, sanatatea sau chiar securitatea dumneavoastra. Cum depuneti o reclamatie Daca aveti o reclamatie de facut, puteti merge la sediile oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor sau la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti. Oficiul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti va pune la dispozitie pentru reclamatii doua numere de telefon 310.63.75 si 3.10.63.77. Avesti la dispozitie un numar de telefon cu apelare gratuita care este pentru informarea si consilierea dumneavoastra: TELCONS (telefonul consumatorului) 0800 080 999. Reclamatia trebuie insotita de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscala , bon fiscal sau chitanta, contract, certificat de garantie sau alte documente, dupa caz. In situatia in care nu sunteti multumiti de modul in care a fost rezolvata reclamatia dumneavoastra de catre oficiul teritorial, va puteti adresa in scris Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, str. Georges Clemenceau nr, 5, sector 1, Bucuresti. Sfaturi pentru consumatori La cumpararea unui produs aveti in vedere urmatoarele:
  • solicitati si pastrati bonul fiscal;
  • pentru bunurile de folosinta indelungata, cereti instructiunile de folosire si certificatul de garantie, in limba romana, chiar daca sunt produse din import;
  • nu semnati nici un act fara sa cititi cu atentie;
  • verificati daca mijloacele de masurare folosite de comercianti sunt usor de citit si se afla la vederea consumatorului;
  • verificati ca pretul de vanzare si pretul pe unitatea de masura se fie exprimat in lei si sa fie indicat intr-o forma clara, lizibila si usor de indentificat.
  • La intrarea in unitatile de alimentatie publica :
  • acordati o atentie deosebita starii de curatenie din unitate: daca sunt peretii curati, cu zugraveala intacta, daca exista fete de masa curate, fara urme ale arsurilor provocate de tigari, daca scaunele sunt bine lipite si va confera siguranta, daca grupurile sanitare sunt curate, dotate cu sapun si hartie igienica.
  • cand va hotarati sa mancati, analizati in “lista meniu” afisarea cantitatilor produselor oferite, cat si a preturilor aferente.
  • Analizati modul de prezentare al personalului de servire (echipamentul de protectie, curatenia mainilor, prezenta taieturilor etc.
  • fiti atenti la gradul de curatenie al tacamurilor, in special al furculitelor.
    •   2007-07-31
    •  
    •   comentarii

    Articol scris de

    Acasa.ro

    Vezi toate articolele

    Articole din social

    Sfatul expertului

    Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

    Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

    Pune o intrebare


    Citeste pe divahair.ro

    Cauta-ti perechea

    Sfatul expertului

    Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: 5 sfaturi financiare pentru o vacanta fara griji

    Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

    Pune o intrebare

    Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii