Social

Producatorul ochelarilor Ray-Ban intra pe segmentul sport

Cel mai mare fabricant de ochelari din lume, Luxottica, isi adauga acum in portofoliul sau, pe langa Ray-Ban si Ralph Lauren, un nou brand – ochelarii de soare sport Oakley. Grupul italian Luxottica a anuntat ca va cumpara compania americana Oakley Inc. cu suma de 2,03 miliarde de dolari. Tranzactia se va finaliza in a doua jumatate a anului. Producatorul din SUA, ai carui ochelari de soare sunt purtati de sportivi precum ciclistul Lance Armstrong sau jucatoarea de golf Annika Sorenstam, va reduce costurile anuale ale companiei din Milano cu 100 milioane de euro pana in 2010. Dupa anuntarea tranzactiei, actiunile ambelor companii au inregistrat cele mai mari cresteri din ultimii doi ani. "Nimeni nu se mai poate atinge acum de Luxottica. Este jucatorul numarul unu din industrie, cu branduri sportive, branduri de lux si ochelari de vedere", spune Gianluca Pacini, un analist de la Caboto Equity Research din Milano, citat de Bloomberg. Luxottica are in jur de 5.500 de magazine de optica peste tot in lume si 3.400 de angajati. Grupul italian a raportat un profit in crestere timp de sapte trimestre consecutiv, dupa ce, in ultimii doi ani, a achizitionat licente pentru fabricarea ochelarilor de soare de lux pentru Burberry Group si Polo Ralph Lauren Corporation. In tot acest timp, cererea de astfel de ochelari a crescut atat in SUA, cat si pe pietele emergente. In 2006, vanzarile companiei au ajuns la 761, 9 milioane de dolari . "Aceasta ar putea fi una dintre cele mai bune achizitii de branduri pe care a facut-o Luxottica pana acum. Ochelarii de soare pentru sportivi era unul din segmentele pe care compania italiana lipsea", spune Alessandro Capuano, un broker la IG Markets din Londra . Oakley, o companie americana de garaj Jim Jannard, actualul presedinte al companiei americane, a fondat Oakley intr-un garaj, in 1975. A investit atunci doar 300 de dolari. A inceput prin a vinde manere din cauciuc pentru motocicleta, direct dintr-un portbagaj de masina, la curse. Oakley s-a extins abia dupa ce Jannard a inventat ochelari purtati de motociclistii profesionisti si ochelari de soare pentru atleti de triatlon si jucatori de volei. In 2006, Oakley a avut vanzari de 761,9 milioane de dolari.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea