Social

Practici yoga contra insomniei

Exer
citiile „de noapte buna " sau cele de observare a respiratiei naturale sunt folosite de yoghini pentru a avea un somn sanatos. Insomnia este una dintre afectiunile de care tot mai multi dintre noi sunt atinsi. Ritmul tot mai alert de munca si grijile care ne asalteaza ne afecteaza nu numai in timpul zilei, dar ne impiedica si sa avem un somn linistit . Pentru tratarea insomniei s-a recurs la tot felul de tratamente, de la cele medicamentoase la exercitii fizice, meditatie sau yoga. Silviu Vladislav, psiholog si instructor yoga, ne-a explicat cateva metode eficiente si usoare de a scapa de insomnie. "Sunt metode relaxante pe care fiecare dintre noi le poate face atunci cand se intinde in pat. Primul exercitiu este cel „de noapte buna". In momentul in care ne asezam in pat trebuie sa multumim intregului corp pentru ziua care tocmai s-a incheiat. Exercitiul se realizeaza de jos in sus prin a multumi fiecarui segment al corpului incepand cu degetele de la picioare, articulatiile, talpile, gleznele, coapsele si asa mai departe, pana ajungem la cap. Un alt exercitiu este cel integrativ. Stand in pat, cu ochii inchisi, incercam sa refacem intreaga zi care a trecut in sens invers. Unul dintre cele mai eficiente exercitii este cel de observare a respiratiei naturale, adica a felului in care aerul intra si iese din corp. Daca inca mai aveti probleme cu somnul si va treziti tot mai devreme dimineata sau in timpul noptii, incercati un alt exercitiu menit sa va indeparteze gandurile care nu va lasa sa dormiti. Este vorba despre unul dintre exercitiile bazate pe cel mai la indemana lucru existent in corpul nostru, si anume respiratia. Alte exercitii, mai elaborate, impotriva insomniei Exercitiu de respiratie, cu ajutorul acestui exercitiu, intregul organism se relaxeaza prin stimularea discreta a sistemului nervos parasimpatic, inducand in acest fel o senzatie de relaxare. In timp ce stati intinsi in pat, incercati sa reduceti rata expiratiilor pana cand ajungeti sa expirati de doua ori mai putin decat inspirati. Puteti expira mai indelung daca va contractati usor abdomenul. Nu incercati sa va goliti complet plamanii de aer, deoarece tot ceea ce incercati sa faceti este sa va schimbati ritmul respiratiei. Pentru inceput, va poate fi de ajutor sa numarati pana la sase la expirare si de trei ori pana la inhalare sau in serii de patru la expirare si doi la inhalare. Concentrati-va asupra ritmului respiratiei, eliminand gradual orice pauza. Respiratia continua, folosind metoda descrisa mai sus, intindeti-va in pat si concentrati-va asupra respiratiei. Apoi puneti in practica urmatorul exercitiu: respirati de opt ori cand va aflati intinsi pe spate, apoi de 16 ori intinsi pe partea dreapta a corpului si de 32 de ori intinsi pe partea stanga. Instructorul yoga Silviu Vladislav atrage atentia insa asupra complexitatii exercitiilor de respiratie, care necesita de cele mai multe ori indrumarea unui specialist, pentru a fi siguri ca se obtine efectul scontat. Daca vrei sa afli mai multe metode de a-ti mentine sanatatea si frumusetea aboneaza-te la newsletterul Sanatate.acasa.ro
  •   2007-08-17
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: O cariera de succes la varsta de 5 ani

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii