Social

Perna potrivita face somnul mai usor

Inai
nte de a merge la culcare nu trebuie sa mancam excesiv, sa bem alcool si sa fumam. Deseori suntem obositi, chiar cand ne trezim dimineata. Firesc ar fi ca, dupa orele dedicate odihnei, sa ne trezim relaxati, gata pentru o zi de munca. Exista cativa factori care ne ajuta sa depasim momentele critice, fara sa apelam rapid la ajutorul medicului. Unii dintre noi isi refac vigoarea dupa sase-sapte ore de somn, altii au nevoie de minimum opt ore. Daca suferim de oboseala acumulata, trebuie sa devansam ora de culcare pana reusim sa intram in programul normal de odihna. O ceasca de ceai de tei , valeriana sau lavanda ne va calma inainte de culcare. Cardiacii vor opta pentru ceaiul de talpa gastii, iar cei care nu se impaca bine cu ceaiul il pot inlocui cu o ceasca de lapte sau iaurt. Chiar si marimea pernei poate influenta in bine sau in rau somnul nostru. Specialistii spun ca trebuie sa adaptam perna stilului nostru de a dormi, dupa pozitia trupului in timpul somnului. Astfel, cei care dorm pe o parte trebuie sa-si aleaga o perna mai inalta, pentru a oferi stabilitate capului. Acesta din urma poate ramane intr-o pozitie orizontala, pentru ca are astfel un punct de sprijin. Cei care dorm pe spate, de obicei, trebuie sa foloseasca o perna nu prea mare ca inaltime. Ea trebuie sa asigure pozitia orizontala a capului situat la aceeasi inaltime cu spatele. Pentru cei care dorm pe burta , lucrurile sunt mai simple. Perna trebuie sa aiba o grosime de sase-opt cm. Mai exista si categoria sentimentalilor, care prefera sa doarma cu o perna in brate, exceptand-o pe cea de sub cap. Aceasta poate avea forma dreptunghiulara sau rotunda. Exercitiile usoare ne relaxeaza pentru somn. Cinele copioase, stropite cu tarii, sunt contraindicate daca vrem sa avem un somn linistit. Ideale sunt ca¬teva exercitii usoare. Patul trebuie sa fie confortabil, pozitionat catre nord. Nu trebuie sa adormim cu veioza aprinsa deoarece lumina electrica perturba formarea melatoninei (hormonul de noapte) si riscul de a ne imbolnavi de cancer e mai mare.
  •   2007-07-16
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Schimba paradigma in cautarea unui job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Care sunt joburile de viitor?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii