PE il critica pe Frattini intr-o rezolutie

Actuala problema intre Romania si Italia a aprins spiritele in Parlamentul European, unde diferitele grupuri politice nu au putut redacta o rezolutie comuna privind libera circulatie a persoanelor. Acestea nu s-au inteles cu privire la atitudinea comisarului european al justitiei, Franco Frattini , fata de aceasta situatie. Textul rezolutiei votate ieri incurajeaza gasirea unei solutii intre guvernul roman si cel italian si condamna actele de violenta si xenofobie. Rezolutia contine insa un paragraf prin care se spune ca afirmatiile recente facute de vicepresedintele Comisiei Europene, Franco Frattini , in presa italiana sunt contrare spiritului directivei europene care stabileste libera circulatie a cetatenilor UE. Surse din PE au explicat pentru RFI ca PPE l-a impiedicat pe vicepresedintele sau, romanul Marian Jean Marinescu , sa negocieze cu restul grupurilor politice scoaterea din text a criticilor la adresa lui Frattini. Conservatorii au ramas fermi pe pozitie si nu au negociat. Ei au dorit ca socialistii, liberalii si stanga europeana sa renunte la paragraful ce-l priveste pe comisar, fara a face alte concesii textului. La sfarsitul dezbaterii pe acest subiect, in plenul PE , Frattini, vizibil enervat, a sustinut ca nimeni nu poate nega eforturile depuse de el pentru a impaca ambele parti. Dupa ce a amintit intelegerile cu guvernul italian pentru securitatea citadina si a luat apararea Romaniei corectand cifrele italiene, ce arata o criminalitate mult mai mare decat cea reala, Frattini s-a gandit ca nu ar strica sa le explice romanilor si ce altceva a mai facut pentru ei. "Parlamentarii romani care au luat cuvantul in aceasta dezbatere stiu mai bine ca altii ce am facut eu pentru integrarea europeana a Romaniei, prin rapoarte, consilii si vizite", a spus el. "Ei bine, nu cred ca cineva se indoieste de respectul pe care il port poporului roman", a adaugat Frattini. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

•
  •