Recomandarea saptamanii

Castiga accesorii personalizate Men In Black 3

Castiga accesorii personalizate Men In Black 3
"Barbatii in negru" revin pe marile ecrane. In "Men In Black 3", agentii J(Will Smith) si K (Tommy Lee Jones) se intorc in timp. Mergi sa vezi filmul din 25 mai si inscrie-te la concurs. Poti castiga.

Vremea in Bucuresti

25° C

Min.:19° C

Max.:25° C

senin

Painea alba creste riscul de diabet

Categorii: Social
Marime text Minus_h Plus_h  
225x169
Produsele de panificatie preparate din faina integrala scad riscul aparitiei acestei boli. Doua studii publicate de revista „American Journal of Clinical Nutrition" demonstreaza importanta cerealelor pentru sanatatea alimentatiei. Este vorba in primul rand de cerealele integrale care reduc riscul aparitiei diabetului de tip II (insulinoindependent) si al bolilor cardiovasculare (infarct, atac vascular cerebral ). Pe de alta parte, cercetarile au relevat faptul ca, dimpotriva, preparatele de panificatie si patiserie obtinute din cereale rafinate (faina alba) cresc riscul aparitiei acestor boli. O echipa de cercetatori americani si un grup de specialisti finlandezi au finalizat un studiu amplu care demonstreaza ca includerea in alimentatia zilnica a cerealelor integrale are un efect protector asupra vaselor si inimii. Medicii americani de la Universitatea Harvard , din Boston, au urmarit regimul alimentar al unui lot de peste 86.000 de barbati americani, cu varste cuprinse intre 40 si 84 de ani, timp de peste cinci ani. S-a descoperit astfel ca aceia care consuma zilnic cereale complete la micul dejun au un risc cu 20 la suta mai mic de a se imbolnavi de o boala cardiovasculara, fata de cei care nu includ astfel de alimente in dieta zilnica. Spre deosebire de cei care consuma cereale integrale , cei care consuma produse din faini „rafinate" - faina alba - nu-si reduc riscul de boala. Pe de alta parte, o alta echipa de specialisti finlandezi, coordonata de dr Jukka Montonen, de la Institutul National de Sanatate Publica din Helsinki, a studiat 2.286 de barbati si 2.030 de femei cu varste cuprinse intre 40 si 69 de ani, timp de zece ani. Rezultatele au fost similare cu cele obtinute de echipa americana: barbatii si femeile care consumau frecvent cereale integrale si-au diminuat cu pana la 35 la suta riscul de a dezvolta un diabet de tip II, iar cei care consumau cantitati mari de cereale si-au scazut riscul cu pana la 60 la suta, fata de cei care nu consumau deloc sau foarte putin astfel de alimente. Cerealele integrale „tempereaza" diabetul Cerealele complete contin o mare parte din invelisul semintelor, in care se gaseste o mare cantitate de vitamine (in special E si B), precum si minerale (fier, calciu, magneziu). De asemenea, cerealele integrale contin o mare cantitate de fibre celulozice. Acestea regleaza tranzitul intestinal, previn constipatia si scad, conform specialistilor, riscul de cancer colorectal. Preparatele din faina rafinata - paine alba si produse de patiserie , lipsite de acest invelis al semintelor, contin foarte putine fibre. Spre exemplu, painea integrala contine aproximativ 8,5 g de fibre la 100 g, fata de doar 3,5 g/100g, in cazul painii albe. Alimentele preparate din cereale mai putin rafinate au un index glicemic mai slab. Altfel spus, asimilarea glucozei (zaharului) din acestea de catre organism este mai lenta si continua. In cazul painii albe, glucoza se asimileaza prea repede in organism, pancreasul - care secreta insulina - este suprasolicitat si in timp epuizat, iar rezultatul este aparitia diabetului de tip II. Pe de alta parte, fibrele din cerealele complete scad absorbtia grasimilor din intestin, scad astfel colesterolul din sange si riscul aparitiei ateromatozei, iar, in final, riscul aparitiei afectiunilor cardiovasculare. Secrete ale tineretii fara batranete -O dieta saraca in gra­simi si bogata in carbohidrati. Sfatul specialistilor americani este sa consumati cinci fructe si legume zilnic pentru continutul de vitamine si minerale pe care il furnizeaza organismului; -Cinci pana la opt pahare cu apa pe zi; -Din caloriile zilnice, doar 30-35 la suta trebuie sa le luati din grasimi saturate, iar 20 la suta din grasimi nesaturate (lapte dietetic, ulei de masline), 15 la suta din proteine iar restul caloriilor din carbohidrati (paine de grau, orez, ovaz); -Exercitiile aerobice facute cu regularitate sunt obligatorii pentru oricine doreste sa incetineasca procesul de imbatranire. Asociatia Americana a Inimii va sfatuieste sa faceti un singur set de opt pana la 10 exercitii, de doua-trei ori pe saptamana; -Consumati cat mai multe legume colorate (rosii, morcovi, spanac si dovlecei); -Puteti lua si ceva suplimente cu vitamine: 200-250 de mg de vitamina C zilnic, vitamina E, si un amestec de suplimente cu carotenoizi, de 6-10 mg. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum sa ai o viata sanatoasa.
Autor:
Sursa: Adevarul
Data: 2007-09-24
Print_icon Email_icon   Facebook_icon   Twitter_icon   Delicious_icon   Ym_icon  
Voteaza: 
Lloop-icon Vizualizari: 660 Lchat-icon 1 comentariu Lstar-icon Rating: 0
1 comentariu "Painea alba creste riscul de diabet"
User-icon Nastase Costel - 11.01.2008 00:00
sunt interesat sa cumpar cereale pentru diabetici.sunt pe piata? multumesc mult
Pagina 1 din 1
1
Adauga comentariul tau la articolul "Painea alba creste riscul de diabet"
Sau
Logeaza-te pe facebook pentru a posta comentariul
Va rugam completati E-mail valid.
Va rugam completati Nume.
Va rugam completati E-mail valid.
Reset
Cei care au citit "Painea alba creste riscul de diabet" au citit si :
Bacalaureat 2012: Incep inscrierile

Bacalaureat 2012: Incep inscrierile

In intervalul luni, 28 mai - miercuri, 30 mai absolventii claselor a XII-a se pot inscrie la prima sesiune de bacalaureat din acest an. citeste mai departe »
Plimbari gratuite pe lacul Herastrau, luni si marti

Plimbari gratuite pe lacul Herastrau, luni si marti

Cele doua zile libere de luni, 30 aprilie, si marti, 1 mai, vor putea fi petrecute si in parcul Herastrau din Bucuresti, la o plimbare gratuita cu vaporasele. Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti (ALPAB) pune la dispozitie 5 vaporase cu o capacitate totala de 430 locuri. citeste mai departe »
Statuie  reprezentativa pentru barbatii romani, cu ocazia Zilei Barbatului

Statuie reprezentativa pentru barbatii romani, cu ocazia Zilei Barbatului

In parcul "Lumea Copiilor" din Bucuresti, chiar de Ziua Barbatului (5 mai), ar putea fi ridicata o statuie citeste mai departe »
Ce se intampla acum pe site
Angajatii ar putea merge in vacanta de Paste cu tichete de vacanta de la angajator
anonim a comentat la articolul Angajatii ar putea merge in vacanta de Paste cu tichete de vacanta de la angajator

acum 3 ore, 43 minute, 46 secunde

Cum sa il determini pe sef sa te placa
anonim a comentat la articolul Cum sa il determini pe sef sa te placa

acum 6 ore, 3 minute, 10 secunde

Teo Trandafir, atacata brutal pe blog
Aurelia Soare a comentat la articolul Teo Trandafir, atacata brutal pe blog

acum 6 ore, 3 minute, 23 secunde