Social

Outsourcing cu designeri si arhitecti

Fami
liile din SUA isi rezolva problemele apelind la servicii de peste hotare, de la meditatiile pentru copii pina la arhitectura peisagistica . Potrivit unui articol din „Wall Street Journal“, americanii isi rezolva sarcinile personale pasind munca dincolo de granite. Ei recurg la servicii provenite din Bangladesh, India si China pentru activitati de mica amploare, precum proiectarea unei rochii, crearea de etichete pentru invitatiile la nunta sau gasirea unui pret bun pentru o camera de hotel. Sistemul functioneaza la fel ca outsourcingul corporatist, bazindu-se pe diferenta de tarife dintre SUA si restul lumii. Pe noul continent, o ora de meditatie la matematica variaza intre 40 si 60 de dolari; acelasi serviciu costa intre 2-3 dolari in India. Un exemplu citat de publicatia americana este cel al cetateanului SUA David San Filippo, care dorea un videoclip special cu ocazia nuntii surorii lui. In loc sa ceara recomandari de la cunostinte, a gasit pe Internet un artist roman care i l-a facut pentru 59 de dolari. „ Offshore -ul personal“, cum este denumit noul trend, reprezinta deocamdata o mica fractiune din industria outsourcingului, care totalizeaza la ora actuala aproximativ 20 de miliarde de dolari, dar consultantii in management si economistii se asteapta sa devina o nisa din ce in ce mai profitabila. Asta pentru ca, datorita tehnologiei, orice sarcina care nu necesita interactiune fata in fata are potentialul de a fi realizata peste hotare. Venitul realizat de firmele mici din outsourcing in anul fiscal 2006 a ajuns la 250 de milioane de dolari, iar pina in 2015 va insuma doua miliarde de dolari, potrivit unei cercetari realizate de compania Evalueserve. Arhitectii, contabilii, peisagistii si membrii altor citeva categorii profesionale sustin ca e prea devreme sa se pronunte referitor la cum le va afecta afacerea „offshore-ul personal“. Dar majoritatea freelancerilor vad deja cum profitul lor va veni din afara tarii in care traiesc. Pentru a face fata competitiei cu site-urile care liciteaza servicii de peste hotare, furnizorii americani se pozitioneaza ca experti, justificind astfel de ce cer mai multi bani decit strainii pentru acelasi proiect. Precupetii online Site-uri mari precum elance.com, guru.com si rentacoder.com ofera deja servicii care tin de „offshore-ul personal“. Intr-un studiu recent despre dezvoltarea serviciilor offshore pentru firme mici si „gospodarii“, compania Evalueserve a inventariat peste 90 de piete online, folosite de peste 500.000 de vinzatori din tari in care salariile sint mici. Cu mentiunea ca nu e intotdeauna usor sa evaluezi un astfel de prestator de servicii , iar comunicarea nu functioneaza intotdeauna bine, din cauza diferentelor lingvistice.
  •   2007-06-12
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: De ce ai cumpara un smartphone? (partea a II-a)

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: Efectele dependentei dintre cumparatori si vanzatori

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare