Social

"Navetisti" cu avionul

Cafeaua bauta dimineata in aeroport, urmata de un zbor in care-si pregateste corespondenta pe laptop. Aterizare dupa vreo doua ore, in capatul celalalt al Europei si o intalnire de afaceri. Dupa-amiaza, o scurta repriza de cumparaturi si intoarcerea cu „taxiul” aerian acasa. Cam asa ar putea fi sintetizata o zi pentru cei care avionul este prezent in viata de zi cu zi ca si periuta de dinti sau mersul pe jos . Strainii au dat tonul – romanii i-au urmat Acum vreo zece ani, acest scenariu era imposibil, pentru ca numarul de rute aeriene era extrem de redus, iar legaturile externe se realizau in marea lor majoritate de pe aeroporturile din Bucuresti. Investitiile austriece si italiene din vestul Romaniei au creat o cerere pentru cursele regulate intre Timisoara si tarile de origine ale oamenilor de afaceri. Practic, piata a fost fortata sa se dezvolte din cauza cererilor tot mai mari. „Vesticii au in sange naveta cu avionul. Pentru ei, important este sa poata zbura cu avionul in Romania, sa-si rezolve afacerile si in maxim 24 de ore sa aiba posibilitatea sa fie din nou acasa. Cand ai deja doua zboruri pe zi pe aceiasi ruta, exista o alta perceptie din partea clientilor, in special ai celor din corporatiile multinationale, care isi petrec 40-50% din timp in delegatii. Nu-si permit sa piarda doua zile pe drum cu masina ca sa vina din Italia, de exemplu, asa cum era acum cativa ani. Plus ca drumurile din Romania au devenit vestite in Europa. Chiar daca costul este putin mai mare, conteaza foarte mult timpul economisit”, spune Paula Ardelean, vicepresedinte Sales&Marketing la compania aeriana Carpatair . Cresterea ofertei de destinatii a facut ca piata zborurilor in interes de afaceri sa explodeze in ultimii ani, existand chiar triplari ale numarului de pasageri in numai doi ani. Sunt curse externe, in special spre Germania, unde jumatate din pasageri sunt „ navetisti ”. Chiar daca sunt obligati sa schimbe avionul pentru a ajunge la destinatie, acestia prefera solutia aeriana.Nici romanii nu au ramas in afara fenomenului, mai ales ca a crescut numarul de legaturi interne. „O firma privata nu-si permite sa-si trimita un om in delegatie trei zile la Bucuresti, doar ca sa depuna o documentatie , de exemplu, sau sa-l trimita cu masina pana la Suceava, din Timisoara. Prefera sa-l trimita cu avionul si in aceiasi zi sa fie acasa. Zonele unde se poate ajunge rapid cu avionul atrag si investitii, pentru ca oamenii de afaceri au rezolvata una din problemele esentiale – viteza de miscare”, explica Paula Ardelean. Si „capsunarii” incep sa prefere avionul in locul masinilor. Dupa integrarea in Uniunea Europeana se inregistreaza un nou fenomen – „capsunarii” incep sa foloseasca din ce in ce mai des avionul pentru a calatori. Daca, inainte, proportia celor care veneau in Romania cu autocarul sau cu masinile personale era covarsitoare, acum lucrurile se schimba. Incep sa fie tot mai multi cei care vin de patru-cinci ori pe an acasa apeland la serviciile companiilor aeriene, principalul motiv fiind acela ca „ timpul a inceput sa aiba valoare si pentru romani. In cele doua-trei zile pe care le salveaza pe drum pot castiga bani mai multi”. Ritmul de crestere estimat pentru urmatorii ani este de 20-25%, iar printre zonele de dezvoltare sunt si statele aflate la granita cu Uniunea Europeana – Ucraina si Moldova. Tot mai multi investitori isi dezvolta afacerile in aceste zone, pentru a beneficia de facilitatile fiscale, iar companiile aeriene private s-au adaptat cererii, incluzand si aceste destinatii in lista curselor regulate. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea