Social

Metode de fidelizare a angajatilor

Companiile din Romania, in special multinationalele, ofera salariatilor ca bonus locuri la gradinita pentru copii acestora. Craciunul si 1 iunie nu mai sunt singurele momente cand angajatorii se gandesc la copiii salariatilor. Conform studiului de salarii si beneficii PayWell 2006, realizat de PricewaterhouseCoopers, anul trecut, 5% din companii ofereau subventii totale sau partiale pentru plata unui loc la cresa sau gradinita. Preluand modelul companiilor multinationale, din ce in ce mai multe firme romanesti sau cu capital strain care activeaza pe piata locala incep sa completeze pachetele salariale cu beneficii legate de gradinita sau cresa. "In general, solicitarea de beneficii non-financiare, o componenta a pachetului salarial, este din ce in ce mai frecventa. Si angajatorii incearca sa isi adapteze politicile de resurse umane si retentie pentru a raspunde nevoilor angajatilor, astfel incat acest beneficiu nu mai reprezinta un caz exceptional, ci este din ce in ce mai des inclus in ofertele de angajare", spune Stefana Mihailescu, account manager al companiei de recrutare Proffesional. Deschiderea tot mai mare a companiilor pentru astfel de beneficii este pusa de Adina Popescu Neveanu, consultant al PricewaterhouseCoopers, atat pe seama cresterii mediei de varsta a angajatilor cat si pe seama facilitatilor legate de acordarea tichetelor de cresa, in valoare de 300 lei/luna. Ce castiga fiecare din astfel de actiuni? „Daca ne referim la companie, un prim avantaj este cel legat de cresterea gradului de motivare a angajatului si fidelizarea acestuia, asta bineinteles in conditiile in care acest beneficiu este corelat si cu alte componente motivationale", spune Mihailescu. Copiii colegilor de serviciu devin colegi de Academie Reprezentanta companiei de recrutare Proffesional spune ca prin acordarea acestui beneficiu, se elimina o parte din motivele de ingrijorare ale unui angajat care isi stie copilul supravegheat si in siguranta, si apare implicit un grad mai mare de concentrare pe solutionarea situatiilor profesionale zilnice. Un superlativ al acestui beneficiu este gradinita interna, organizata in sediul ori in imediata vecinatate a locului de munca. „Acest beneficiu inseamna in primul rand un confort personal mai mare, conferit de gradul ridicat de siguranta al copilului aflat intr-un cadru organizat si supravegheat, economia de timp si efort pentru transport", considera consultantul companiei Proffesional. Organizarea unei gradinite interne implica anumite eforturi ce sunt justificate atunci cand exista un numar suficient de beneficiari. Deficitul de locuri in gra­dinite si cresterea timpului necesar deplasarii in marile orase va face cu siguranta tot mai interesanta aceasta alternativa. Coca-Cola HBC a demarat in 2005 un proiect educational, destinat copiilor angajatilor: o tabara de limba engleza organizata la Straja, in muntii Valcan. Copiii au petrecut o saptamana in compania unei echipe formate din pedagogi si profesori de limba engleza. "Anul acesta, proiectul a fost extins, iar sub denumirea de Academia Copiilor a fost gandit un program mai amplu care a constat in Cursuri de engleza si de calculator", ne spune Mugurel Radulescu, director de Comunicare si relatii publice Coca-Cola HBC. Copiii cu varste cuprinse intre 7-14 ani si-au putut imbunatati abilitatile de comunicare in limba engleza, au invatat sa utilizeze calculatorul si anumite programe (word, paint si power point). Ei si-au dezvoltat si creativitatea, imaginatia si abilitatea de comunicare si interactiune, prin lucru in perechi , in grup, individual sau cu toata clasa. Academia a fost "absolvita" de 307 copii. La nivelul intregii economii implicarea este mai slaba, deoarece studiul reflecta opinia angajatorilor preocupati de pozitia lor in piata muncii.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea