Social

Marile agentii de turism mizeaza pe dezvoltarea afacerilor hoteliere

ong>Turismul de business reprezinta unul dintre motivele pentru ... Investitiile sunt un mijloc de crestere a independentei si a consolidarii brandului tour-operatorilor. Tour-operatorii care s-au implicat pe piata hoteliera spun ca formula " agentie de turism -unitate de cazare" duce la consolidarea si cresterea afacerii pe termen lung. Oportunitate de pret sau de nisa de piata, nemultumire fata de serviciile unor parteneri de afaceri si indeplinirea unor proiecte personale . Acestea sunt principalele motive care au determinat o serie de agentii de turism autohtone sa investeasca milioane de euro in unitati de cazare. Anul in curs a stat pentru Paralela 45 sub semnul investitiilor in hoteluri. Investitiei de circa 2,5 milioane de euro in constructia unitatii de patru stele din Neptun i s-a alaturat recent cea din Bucuresti, de circa doua milioane de euro. "In primul rand, este o activitate legata de cea a agentiei de turism, si orice operator care face incoming si se respecta trebuie sa detina si o agentie. Oricum, era in strategia noastra si in planurile mele personale sa ne dezvoltam in aceasta directie, dar nu era prevazut pentru 2007 ", a declarat pentru "Adevarul" Alin Burcea, directorul general al agentiei Paralela 45. Practic, cumpararea hotelului Stil a fost o oportunitate de moment, spune Burcea, care se declara convins ca aceasta investitie de circa trei milioane de euro este buna. Unitatea este situata in Capitala, fiind clasificata la patru stele standard. Un alt treilea motiv nu are fundamente 100% economice. "Aveam «un dinte» impotriva unor hotelieri", spune seful Paralela 45, care atunci cand le ceream mai multe camere, imi raspundeau ca "te ajutam cu doua camere". Oricum, recunoaste Burcea, faptul ca detine acum unitati de cazare ii creste independenta fata de hotelieri. Mai ales ca urmeaza o a treia unitate, la Snagov, unitate cu 32 de camere, al carei pret de constructie este estimat la circa 2,5 milioane de euro. "Estimez ca voi recupera investitia, pentru toate, in 10-12 ani". Tot la Snagov a ales sa construiasca si tour-operatorul J’ infotours cea de-a doua sa unitate de cazare. Aparthotelului J’infotours din Bucuresti i-au urmat Casa de Lago din Snagov, centru special conceput ca localizare si dotari pentru intalniri profesionale si evenimente speciale ale companiilor. Le-au urmat Casa Valea Argintilor din Simon, un sat situat la cinci kilometri de Bran. Totul sub un singur brand Carmen Pavel, general manager J’infotours, declara ca a ales sa se implice si in domeniul hotelier din doua motive. „A fost o provocare sa vedem daca putem trece cu succes de la statutul de tour-operator la cel de hotelier. Pentru mine personal a fost, de asemenea, o provocare, dat fiind ca am pregatire in management pentru tour-operator si management hotelier", spune Carmen Pavel. Rezultatul investitiei totale, de peste cinci milioane de euro in cele trei locatii, consta in consolidarea afacerii pe termen lung." Managerul J’infotours si-a mai propus sa construiasca pe litoral „un sat de vacanta in cel mai autentic stil dobrogean", careia i se va alatura o alta investitie undeva intr-o zona propice practicarii sporturilor de iarna. Doua proiecte noi in Capitala Si pentru Ion Antonescu, presedintele Marshal Turism, lucrurile au mers pe fagasul lor normal, asezandu-se in timp. "De cand eram mic, numai hoteluri si restaurante am visat sa am. Am luat-o de jos, intai cu agentia", spune Ion Antonescu. Acesta se arata foarte mandru de hotelul de patru stele din inima Capitalei, pentru care a investit circa 2,5 milioane de euro, pe care a catalogat-o "o bijuterie". Unitatea are patru stele, iar unele dintre dotari au ca furnizor aceleasi companii care au "inzestrat" vestitul Burj al Arab din Dubai. Al doilea proiect, localizat in Bucuresti, va fi si ultimul, spune Antonescu. "Ma opresc, pentru ca deja nu mai am varsta unor noi proiecte", declara seful Marshal. » Planuiam sa cumpar un hotel, dar aveam si «un dinte» impotriva hotelierilor care nu ma ajutau cu camere tocmai atunci cand aveam nevoie Alin Burcea, director general, Paralela 45 Profit si satisfactii Un inceput de drum bun, un mic proiect demarat dupa "o intamplare". Asa isi catalogheaza Adrian Voican, patronul agentiei Bibi Touring, initiativa de a transforma o parte dintr-un complex comercial in spatii de cazare pentru tineret in Vama Veche. O investitie initiala de 100.000 de euro, de care au beneficiat mai intai prietenii. Apoi s-a dezvoltat, aducand si multumire pe mai multe planuri. "Aduce si profit, si satisfactii mari: lucrezi foarte aproape de turisti si le vezi astfel si dorintele, si reactiile. Ca agentie, nu vezi imediat feed-back-ul clientilor dupa ce au beneficiat de serviciile tale, dar ca hotelier, le observi pe loc si poti sa actionezi". Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.
  •   2007-10-15
  •  

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.