Social

Luna viitoare „Balena zburatoare“ va inghiti primii pasageri

Producatorul european de avioane Airbus va realiza, pe 4 septembrie, primul zbor cu pasageri al aparatului sau gigant A380. Potrivit unui anunt al companiei aviatice, pina in prezent modelul A380 a fost deja supus la o serie de zboruri, unele simulate si altele reale, in diferite conditii climaterice, precum si la probe de decolare si de aterizare , fara a avea insa pasageri la bord. Oficialii producatorului, cu sediul general in Toulouse, Franta, au declarat ca, timp de patru zile consecutiv, avionul gigant va transporta 2.000 de angajati din cadrul concernului, alesi „prin tragere la sorti “ dintre cei 15.000 de salariati care s-au aratat doritori. La sfirsitul perioadei de testare, cei 2.000 de angajati vor raspunde la un chestionar legat de functionarea lui A380. Durata medie a zborurilor va fi de opt ore, perioada in care vor fi probate elemente precum climatizarea la bord, gradul de mobilitate a pasagerilor sau comoditatea habitaclului. Avionul A380 are o capacitate de transport de 555 de pasageri in versiunea standard, care poate fi marita pina la 800 de locuri in varianta extinsa. Pretul de achizitie al modelului A380 este de peste 250 de milioane de euro. Cele mai multe comenzi au venit din partea operatorului Emirates, respectiv 43 de aeronave. Lufthansa a comandat 15 aparate, Qantas – 12 si Singapore Airlines – 10. Prima linie aeriana care va dispune de noul Airbus va fi Singapore Airlines. Comenzi intirziate Constructorul aeronautic european Airbus a inregistrat 117 comenzi in prima jumatate a acestui an, ceea ce se traduce printr-o cerere de doar un sfert din numarul comenzilor facute publice de rivalul american Boeing. Numarul de comenzi pentru aeronavele Boeing a fost de 480 in intervalul ianuarie-iunie 2006. Mai mult, anuntarea unor intirzieri in ceea ce priveste livrarea de avioane care poarta indicativul A380 a condus la scaderea cu 26 de puncte procentuale a actiunilor companiei EADS. Acest eveniment s-a soldat cu demiterea lui Noel Forgeard, copresedinte EADS, si a lui Gustav Humbert, codirector la Airbus. Dezvoltarea programului A380 a costat 12 miliarde de euro, iar aminarea livrarilor va reduce cu doua miliarde de euro profitul EADS pina in anul 2010. Desi Airbus a comercializat mai multe aeronave decit Boeing in ultimii cinci ani, cifra de afaceri a companiei se plaseaza sub nivelul inregistrat de Boeing.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea