Social

Logoul Olimpiadei din 2012 produce crize de epilepsie

Comp
ania care a creat brandul de succes „Orange“ are mari probleme cu logoul pe care l-a realizat pentru Olimpiada de vara de la Londra din 2012. Organizatorii Olimpiadei de la Londra au retras marti seara, de pe site-ul competitiei un clip publicitar , a carui animatie foarte rapida si colorata a provocat crize unor bolnavi de epilepsie fotosenzitiva. Pelicula, lunga de aproximativ doua minute, cuprinde citeva secunde in care imaginea logoului olimpiadei prinde viata, transformindu-se in sportivi in miscare. Specialistii considera ca aceasta secventa a declansat crizele. „Pina acum, sintem la curent cu opt cazuri de epileptici care au intrat in criza in timpul vizionarii clipului“, comenteaza profesorul Graham Harding, specialist in epilepsia fotosenzitiva, citat de „The Telegraph“. Harding adauga ca firma care a creat reclama a incalcat normele stabilite de agentia britanica de protectie a consumatorului (Ofcom) cu privire la intensitatea stimulilor vizuali ce pot fi folositi in materialele difuzate la televizor sau pe Internet. 23.000 de britanici care sufera de epilepsie fotosenzitiva au fost astfel pusi in pericol, mai comenteaza specialistul. Compania de advertising „Wolff Olins“ a lansat lunea aceasta logoul pentru Olimpiada de la Londra, pe care l-a descris drept inovativ si futurist. Firma a lucrat un an la crearea simbolului, despre care spune ca nu este un simplu logo, ci un brand, care va fi perfectat in timp. Dar brandul, a carui realizare a costat 400.000 de lire sterline, a stirnit numai critici de cind a fost lansat. O petitie care cere retragerea lui a fost deja semnata de peste 25.000 de persoane, care considera simbolul „pueril“ si „o rusine pentru Londra“. Logoul, o reprezentare stilizata a numarului „2012“, e realizat in mai multe variante de culoare (albastru, roz, verde si portocaliu) si nu include imaginea obisnuita a celor cinci cercuri olimpice, nici vreun simbol al orasului Londra. Creatorii insista ca, in acest fel, simbolul va fi atractiv pentru tineri si internauti si ca va transmite foarte bine mesajul competitiei - „Jocurile apartin tuturor“. Dar crizele pe care logoul le-a provocat suferinzilor de epilepsie pun sub semnul intrebarii aceasta din urma pretentie . Logo cu ramuri de maslin Logoul Olimpiadei de vara de la Atena din 2004, creat tot de compania „Wolff Olins“, a fost mai putin controversat. Simbolul creat cuprindea cele cinci cercuri olimpice, dar si o imagine stilizata a unei ramuri de maslin, raspunzind asteptarilor traditionale fata de un simbol olimpic.
  •   2007-06-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: Cat de mult iti folosesti puterea de cumparator?

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare