Social

Jumatate din Romania traieste in saracie

Peste 9 milioane de romani traiesc in pragul saraciei, din care 1,5 milioane se afla in saracie extrema. Liderii Cartelului Alfa sustin ca rapoartele oficiale din 2004 si 2005, referitoare la gradul de saracie al Romaniei, au coborat stacheta veniturilor in statistici, astfel incat, oficial, rata saraciei se situeaza la 25% si nu la 50% cat este in realitate.

"Un salariat sarac, cu 3-4 milioane lei pe luna, este un tata sarac, un sot sarac si are copii saraci . Deci, saracia romanilor iese din statisticile institutiilor romanesti si chiar din cele ale Bancii Mondiale", ne-a declarat Bogdan Hossu , liderul Cartelului Alfa. Acesta acuza guvernantii ca tin salariul minim prea jos, cu scopul de a atrage investitorii.
"Daca vor fi interesati cu adevarat, investitorii vor veni. Dar ei nu vor dori sa gaseasca un popor pauper, ci unul bun de munca si sanatos", mai adauga Hossu. La randul sau, Petre Dandea, vicele Alfa, considera ca au gresit guvernantii atunci cand au eliminat cosul minim pe economie, care ar trebui sa fie de cel putin 5-7 milioane lei pe luna.
"In opinia mea, nu 1,5, ci aproape 5 milioane de romani se afla in saracie extrema. Aceasta saracie se va accentua in 2006 datorita scumpirilor fara precedent din 2006 la energie electrica, gaze, dar si a bunurilor de larg consum".

Bogatii cumpara masini tot mai scumpe

O masina de lux reprezinta, de cele mai multe ori, un blazon pentru cei cu un venit consistent si cu o pozitie sociala pe masura. Din acest motiv, sunt preferate anumite marci de automobile care satisfac gustul clientului in materie de prestigiu, traditie si performanta. Spre exemplu, cumparatorul de Audi si Porsche este o persoana educata, din mediul urban, conectat la cele mai moderne trenduri.
Nina Bratfalean, directorul de comunicare al Porsche Romania, ne-a declarat ca acest tip de client iese in evidenta din grupul social din care face parte tocmai printr-o asemenea investitie "de top". Un alt brand din segmentul Premium care a atras anul trecut banii cumparatorilor este BMW X3.
Ciprian Bercea, directorul de marketing de la Automobile Bavaria , ne-a declarat ca marca este preferata atat de marile companii, cat si de firme mici aflate in plina dezvoltare, precum si persoane particulare.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea