Social

Istoria de tip nou nu-l pune la zid pe Bin Laden

Lecţiile de istorie pentru examenul de absolvire a ciclului secundar (GCSE) care tratează terorismul "nu critică suficient acţiunile lui Bin Laden , ci din contră, aduc multe justificări", afirmă grupul de experţi "Civitas" într-o carte ce urmează a fi publicată în curand, la Londra. Cartea critică în mod special materialele didactice produse de un proiect online consacrat, intitulat "Istoria şcolară", care respectă curriculumul naţional al Marii Britanii şi îi ajută pe elevi să recapituleze materia pentru GCSE. "Materialul prezintă terorismul şi victimele sale ca avand, în general, puncte de vedere egale", afirmă unul dintre autori, Chris McGovern, citat de "Daily Mail". Director de şcoală şi membru al asociaţiei care scrie curriculumul, McGovern spune că, din cele 13 exemplificări conţinute în pachetul didactic, patru sunt despre Osama Bin Laden, inclusiv unul care conţine citate din discursurile acestuia. Unul dintre citatele oferite elevilor afirmă că "vasta majoritate a fiilor Islamului sunt mulţumiţi de atacurile teroriste", iar altul transcrie vederile lui Bin Laden privind atacurile din 9/11 septembrie 2001. Lecţiile pun accent pe subiectele din presă Potrivit lui McGovern, cele două surse pro-Bin Laden sunt contracarate insuficient de o biografie destul de neutră a acestuia şi de o copie a unui poster FBI ce îl înfăţişează pe liderul Al–Qaida ca terorist. Un alt material didactic , ce conţine 16 extrase din articole de presă apărute la cea de-a treia aniversare a atacurilor din 9/11 septembrie, omite tocmai presa americană. "Este foarte clar că aceste lecţii includ o cantitate substanţială de elemente care justifică terorismul", afirmă McGovern. Chris Culpin, director al proiectului "Istoria şcolară", a respins criticile, spunand că materialele sunt echilibrate. "Subiectele prezentate nu îi încurajează pe elevi în niciun fel să simpatizeze cu vederile lui Bin Laden şi nu sunt în niciun caz subversive. Intenţionează să îi ajute pe copii să examineze o problemă extrem de interesantă şi fierbinte şi să analizeze rădăcinile istorice ale acesteia", a spus el. Grupul de experţi dă vina pe noul stil "trendy" de predare a istoriei, bazat pe "aplicarea în exces a teoriilor didactice, corecte de altfel din punct de vedere politic, potrivit cărora elevii trebuie să înveţe vizualizand trecutul prin perspective diferite". Experţii spun că noul curent didactic pune prea mult accent pe subiectele dezbătute intens în presă, considerate "trendy" şi că omite personalităţi şi evenimente cruciale ale istoriei. Şcoala romanească - prea multă teorie, şcoala britanică - prea multă practică Dacă în Romania, şcoala este acuzată de faptul că transformă elevii în maşini de memorat, în Marea Britanie învăţămantul este criticat pentru că elevii învaţă numai deprinderi practice. Cartea ce va fi publicată de grupul "Civitas" acuză învăţămantul britanic că predă elevilor numai deprinderi practice şi subiecte considerate relevante pentru viaţa lor de zi cu zi. Copiii trebuie să acumuleze un bagaj de cunoştinţe care să îi ajute să înţeleagă şi să îndrăgească anumite discipline, spun experţii.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea