Social

Inutilitatea brandului Romania

Scot
ia, Irlanda si Noua Zeelanda au reusit, dar ele sint „istete si mici“, au avut o imagine pozitiva de la bun inceput si au fost capabile sa-si implice populatia in acest proces. Daca vrea sa-si dezvolte turismul si sa atraga investitii straine , Romania nu are neaparat nevoie de un brand. Exista trei pasi esentiali care trebuie urmati: abordarea aspectelor negative, imbunatatirea aspectului punctelor de frontiera si al centrelor oraselor si incercarea de a intelege mentalitatea vizitatorilor straini. Strainii, oripilati de la intrarea in tara Cei mai multi romani dau vina pe minoritatea roma pentru imaginea negativa pe care tara o are in lume, dar acest lucru poate fi rezolvat prin simpla recunoastere a problemei (negarea este cea mai proasta abordare) si prin prezentarea progreselor facute in rezolvarea ei. De altfel, o mare parte dintre strainii care viziteaza Romania nici nu-si dau seama de existenta problemei rome. Ei sint mai degraba deranjati de ceea ce vad la Otopeni: bannere publicitare, blocaje rutiere si cladiri inestetice. Peisaj urban inestetic Cele mai puternice impresii se formeaza la punctele de frontiera si in centrele urbane - iar Romania esueaza in ambele cazuri, dind impresia de haos oriental, cu gunoaie menajere imprastiate de vint si cladiri fie gri, imense si abandonate , fie noi, cu acoperisuri albastre si ferestre... argintii! In afara unor exceptii precum Sibiul sau Timisoara, centrele oraselor romanesti sint o rusine. Dincolo de impactul vizual negativ cauzat de constructiile necontrolate si de bannerele publicitare, ceea ce-i deranjeaza pe majoritatea vizitatorilor sint lucruri banale, ca de pilda faptul ca nu pot merge pe trotuare pentru ca acestea sint pline de masini parcate. Gura lumii, mai tare decit brandul Daca acesti factori ar fi luati in serios, Romania ar deveni un loc mai des vizitat si cel mai puternic exercitiu de PR dintre toate ar intra in joc - promovarea de la om la om. Acest lucru confera mai multa credibilitate decit orice tip de reclama. In schimb, cosmetizarea imaginii Romaniei doar printr-un exercitiu de publicitate n-ar fi decit o trista ilustrare a proverbului: „Pe-afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul“.
  •   2007-02-19
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului