Pentru a demonstra aceasta teorie, cercetatorii au dat unui grup de persoane, femei si barbati, o serie de fotografii ale unor femei cu varste diferite. Ele au fost rugate sa evalueze din priviri varsta celor din imagini. In acest timp, mirosul ambiental a fost schimbat, folosindu-se uleiuri volatile de peste si de trandafiri. Odata ce intensitatea si mirosul din jur se schimbau, se modifica si percerptia celor intervievati cu privire la aspectul celor prezente in imagini. Asa s-a constatat ca misosul placut, precum cel de trandafiri, i-a facut pe oameni sa considere mult mai atractive aceleasi persoane care in prezenta unui miros neplacut au fost considerate ca fiind mai putin frumoase.
In prezenta unui miros urat, fizionomiile persoanelor mai tinere si ale celor mai in varsta au fost evaluate ca avand varste asemanatoare, in vreme ce parfumul dulce i-a determinat sa evalueze mai aproape de realitate varsta, ba chiar sa caracterizeze persoanele ca fiind si mai tinere.
Sursa foto: busytrade.com