Social

Hilfiger renunţă la rapperi şi creează pentru clienţii de lux

Pent
ru a revitaliza vanzările companiei, regele modei străzii, designerul american Tommy Hilfiger, renunţă să mai creeze haine pentru rapperi şi încearcă să atragă clienţii mai sofisticaţi care sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produsele sale. Însă va putea el să concureze cu mărci ca Gucci, Dior, Channel? Pe măsură ce competiţia pe segmentul de haine de stradă a devenit din ce în ce mai acerbă, vanzările pentru brandul Tommy Hilfiger au scăzut simţitor. Profitul pe piaţa americană a ajuns de la aproape 2 miliarde de dolari, în anul 2000, la doar 1 miliard, în 2005. Iar cifrele au arătat că designerul american nu poate face concurenţei unor noi mărci ca Sean John, Roca Wear sau Abercrombie& Fitch , care ţintesc acelaşi public care candva a aparţinut lui Hilfiger. Aşa că singura portiţă de slavare i-a rămas rebranduirea şi orientarea către un alt segment de clienţi. Fostul rege al modei străzii vrea acum să domnească pe exclusivistele podiumuri de modă. După mai bine de doi ani de izolare, Tommy Hilfiger a reuşit pentru prima dată în cariera lui să închidă săptămana modei de la New York. Nicio creaţie în stilul lui Ali G sau orice alt articol sportiv. O nouă faţă pentru magazinele Hilfiger "Acesta este un nou capitol. Am o cu totul altă perspectivă. Vrem să regandim poziţia pe care o ocupăm în lumea modei şi să ne adresăm unui public mai sofisticat", a afirmat Tommy Hilfiger, citat de publicaţia "The Times". Creatorul îşi descrie noua colecţie ca "una clasică, rafinată, mai luxoasă şi mult mai bine gandită". Toate modelele au defilat îmbrăcate în haine care nu aveau nici urmă de renumitul logo al său roşu, alb şi albastru. Nici magazinele Tommy Hilfiger nu scapă de "renovare". În Marea Britanie, magazinul de pe Bond Street, decorat cu chitări electrice roşii, a fost înlocuit de un altul, care nu numai că are o cu totul altă arhitectură interioară, ci şi o altă adresă. Situat pe Regent Street, interiorul noului sediu este mult mai sobru, cu pereţi văruiţi în negru mat şi mobilier închis la culoare. Inaugurat chiar înainte de Crăciun, noul magazin a costat nu mai puţin de 5 milioane de dolari. Schimbarea este destul de ciudată pentru cineva care şi-a pus logoul pe atat de multe perechi de jeanşi pentru rapperi şi tricouri de bumbac prin anii ’90. Departe de podiumul de modă timp de doi ani Atat de multe încat, rapperul Snoop Dogg l-a numit într-un cantec de-al său "negroteiul meu". Dar Hilfiger se rebranduieşte pentru că nu are de ales. Pană de curand, compania la care deţinea doar 10% din acţiuni era listată la Bursă, iar acest lucru a dus la extinderea brandului Tommy Hilfiger pană la punctul în care şi-a pierdut autenticitatea. "Este vorba de un caz clasic de supraexpunere", a concluzionat el. Hainele sale, care ajunseseră să se vandă în mai mult de 2.000 de magazine universale şi outleturi, s-au pierdut în imensitatea pieţei de retail. Atunci, Hilfiger împreună cu CEO-ul companiei, Fred Gehring, au copt un plan pentru a salva firma de la impasul în care se afla. El a convins firma de administrare de fonduri private , Apax, să cumpere brandul Tommy Hilfiger pentru 1,6 miliarde de dolari şi au adoptat un plan drastic de restructurare. Hilfiger a investit chiar el 62 milioane de dolari, însă nu de bani avea nevoie, ci să redobandească controlul asupra colecţiilor sale de haine. "Ca firmă privată devii mult mai creativ, inovator şi întreprinzător. Nu trebuie să ne facem griji tot timpul ce vom mai vinde şi să vindem cat mai repede ca să respectăm aşteptările acţionarilor", afirmă el, citat de "The Times". Eliberat de presiunea şacalilor de pe Wall Street, Hilfiger a renunţat la logoul său şi la unele linii vestimentare ieftine ca cele pentru copii şi adolescenţi, a căror existenţă era justificată doar pentru că astfel creştea volumul vanzărilor, dar care au stricat imaginea companiei. Hilfiger este convins că o firmă micuţă care va lansa colecţii de lux va însemna şi haine de o mai bună calitate, care se vor adresa clienţilor maturi şi cu buzunare mai adanci, care sunt dispuşi să plătească mai mult pentru creaţiile sale. Cinci ani pentru a readuce companiei gloria pierdută "Noi suntem mai amuzanţi decat Ralph Lauren, mai relaxaţi, mai rebeli . Ralph este foarte tradiţional. Vor exista întotdeauna oameni care vor BMW şi cei care vor Ford. Eu mai degrabă construiesc un BMW decat un Ford, să scad calitatea pentru a obţine un preţ mai bun", spune acum Hilfiger, despre branduri ca Zara şi H&M, candva rivalii săi. Acum, compania Apax, care deţine 80% din acţiunile Tommy Hilfiger, i-a dat răgaz creatorului cinci ani, timp în care el va trebui să readucă companiei gloria de altădată. "Suntem din nou trendsetteri", a afirmat el la finalul prezentării de la New York.
  •   2007-02-13
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului