Social

Ford ar putea castiga 7 miliarde de dolari din vanzarea Volvo

Desi producatorul american de automobile nu vrea sa comenteze viitorul Volvo , analistii sustin ca o eventuala vanzare a marcii suedeze nu va mai lua pe nimeni prin surprindere. Vestea vanzarii Volvo nu a luat pe nimeni prin surprindere mai ales ca este deja cunoscuta situatia financiara dificila a companiei Ford, care de altfel detine brandul Volvo. Purtatorul de cuvant al producatorului american de automobile, Tom Hoyt, a afirmat ca grupul pe care il reprezinta nu doreste sa comenteze speculatiile legate de viitorul Volvo ca mai apoi sa nege existenta unor negocieri pe aceasta tema. In momentul in care Ford a decis sa renunte la Aston Martin pentru 848 milioane de dolari speculatiile legate de vanzarea in totalitate a diviziei Premier Automotive Group (PAG) nu au incetat sa apara. PAG, din care face parte si Volvo, consta intr-un numar de branduri europene de automobile de lux, unitate pe care Ford a dezvoltat-o agresiv intre anii ’80 si ’90 prin achizitia de noi nume. Desi a negat cu obstinatie vanzarea altor doua nume apartinand diviziei PAG, Land Rover si Jaguar, Ford a recunoscut recent ca are in vedere acest lucru. Compania americana se confrunta cu o criza financiara in special cauzata de pierderile mari suferite pe piata americana. In plus, PAG are pierderi de 4,8 miliarde de dolari in medie, din 2004. 14.000 de angajati isi vor pierde slujbele Vanzarea Volvo, care i-ar putea aduce Ford in jur de sapte miliarde de dolari, nu ar mai fi o surpriza pentru nimeni, mai ales ca Ford vrea sa reduca costurile cu cinci miliarde de dolari pana in 2009 si sa stranga surse de finantare de 23 de miliarde de dolari. Din acest plan de restructurare face parte si disponibilizarea, pana anul viitor, a 14.000 de angajati si undeva intre 25.000 si 30.000 de muncitori zilieri. Conducerea companiei isi doreste revenirea pe linia de plutire si cresterea profitabilitatii producatorului de automobile. Dar asta va insemna o munca de Sisif tinand cont ca, daca veniturile companiei pe zona Americii de Nord erau, in 1999, undeva in jur de 100 de miliarde de dolari, in 2006, acestea au scazut pana la 69 de miliarde de dolari, iar analistul Goldman Sachs, Robert Barry, citat de Wall Street Journal, crede ca anul acesta vor ajunge chiar la mai putin de 62 de miliarde de dolari. In total, pierderile producatorului american de automobile s-au ridicat, anul trecut, la 12,7 miliarde de dolari, o medie de 1.925 de dolari pentru fiecare masina vanduta. Ford a cumparat Volvo in 1999 cu 6,5 miliarde de dolari, iar specialistii din piata cred ca interesate de acest brand ar fi companiile BMW, Hyundai si Renault, dar si fondurile private de investitii. Vanzarea Volvo ar permite echipei de management a Ford, condusa de CEO-ul Alan Mulally, sa se concentreze pe divizia americana a companiei, care se confrunta cu cele mai mari probleme. Surse apropiate Ford au declarat pentru "Sunday Times" ca procesul de vanzarea a Volvo este inca intr-un stadiu timpuriu si ca producatorul de automobile nu a numit inca institutiile financiare care sa pregateasca posibila vanzare. Purtatorul de cuvant al Ford, Tom Hoyt, a declarat in prima instanta ca grupul pe care il reprezinta nu vrea sa comenteze speculatiile, ca dupa cateva ore sa afirme ca, din cunostintele lui, nu negociaza cu nimeni viitorul Volvo.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea