Social

Firmele de lux profită de pe urma bunăstării ruşilor

O no
uă clasă de clienţi cu buzunarele pline şi dornici să-şi cheltuiască averile atrag din ce în ce mai mulţi retaileri europeni de lux în Rusia. În termeni absoluţi, aici, vanzările sunt în general scăzute şi provin în mare parte din francize neprofitabile sau parteneriate. Cu toate acestea, sunt în continuă creştere, iar Rusia este o piaţă extrem de importantă pentru mulţi dintre micii jucători din sectorul de lux, transmite Reuters. Alain Schimel, directorul casei de modă franţuzeşti Zilli, care şi-a deschis în octombrie cel de-al patrulea magazin în Rusia, a afirmat că această ţară a generat deja mai mult de 42% din vanzările grupului, şi au ajuns la 30 milioane de euro pe an. El a adăugat că în 2006 vanzările companiei în această ţară ar putea urca la 65% pe an. Zilli a fost recent desemnat de către ministrul comerţului al Franţei cel mai bun exportator de bunuri de lux în Rusia. Moscova iubeşte mancărurile sofisticate În acelaşi timp, compania Hediard, care produce preparate culinare de lux, a afirmat că dintre cele 200 de reprezentanţe mondiale, cea din Moscova a fost, anul trecut, unul dintre cei mai mari generatori de profit. UBS din Londra, o firmă care administrează fonduri cu capital de risc , a estimat, într-un raport făcut public în iunie, că ruşii sunt pe locul patru în topul celor mai mari consumatori de bunuri de lux, după japonezi, americani şi chinezi. Rusia generează 5% din vanzările globale ale unor grupuri ca LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) sau Burberry. LVMH nu detaliază însă vanzările în Rusia separat. Christian Dior , un brand al LVMH, a organizat prima prezentare de modă la Moscova în timpul Războiului Rece, în 1959. Casa de modă a deschis cea de-a doua reprezentanţă aici în octombrie, anul acesta. Prima a sosit pe pămant rusesc în 1989. Cosmeticele de lux au viaţă bună pe tăram rusesc Nici piaţa cosmeticelor de lux nu este mai prejos. În 2005, aceasta valora 5,6 miliarde de euro, conform unui studiu realizat de compania PricewaterhouseCoopers . "Piaţa rusească a cosmeticelor se poate lăuda cu una dintre cele mai rapide creşteri din lume, de aproximativ 13% anual", se arată în raport. L'Oreal, cel mai mare grup de cosmetice din lume, a afirmat că vanzările pentru produsele sale, în Rusia, cunosc o creştere mult mai mare în comparaţie cu cele globale, mai ales datorită cererii foarte mari de parfumuri. Oficiali din industrie spun că istoria acestei ţări şi familiaritatea precomunistă a consumatorilor de aici cu bunurile de lux au uşurat dezvoltarea acestei pieţe mult mai rapid decat cele asiatice. "Cultul pentru lux datează de pe timpul ţarilor", a afirmat Jerome Lambert, directorul companiei producătoare de ceasuri de lux, Jaeger LeCoultre, care şi-a deschis primul magazin la Moscova săptămana trecută.
  •   2006-12-19
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare