Social

Feroviarii europeni se unesc impotriva firmelor aeriene

10 c
ompanii de cale ferata din Europa au batut palma pentru a oferi pasagerilor posibilitatea unor calatorii internationale mai ieftine si mai rapide cu doar cu un singur bilet. Sa mergi de la Londra la Frankfurt cu trenul? Este posibil, poate fi mai rapid si la fel de simplu ca un zbor cu avionul . In plus, e mai sanatos pentru mediul inconjurator, sustine un grup de companii feroviare . Sapte tari s-au aliat pentru a crea o retea de tren de mare viteza care sa le ofere europenilor posibilitatea de a calatori intre marile orase, mai ieftin si mai rapid. In proiect sunt implicate 10 companii: Deutsche Bahn din Germania, SNCF din Franta, SNCB din Belgia, NS Hispeed din Olanda, ÖBB din Austria, SBB din Elvetia, Eurostar din Marea Britanie si subsidiarele de trenuri de mare viteza Thalys, Lyria si Alleo. Alianta celor zece, numita Railteam, va concura cu operatorii aerieni, oferind bilete de 102 euro la calatorii intre Londra si Amsterdam, Cologne sau Frankfurt. 30 milioane de euro pentru un sistem unitar Un exemplu de succes al unei astfel de initiative, desi la o scara mai mica, este Thalys, operatorul de transport feroviar de mare viteza franco-belgiano-olandez, care a lovit puternic in operatorii aerieni ce efectuau curse intre Bruxelles si Paris. Calatoria cu trenul intre aceste doua capitale dureaza acum o ora si 22 de minute, iar Thalys se leaga, in sudul Frantei, de reteaua de mare viteza TGV. Cu Railteam, calatorii europeni isi vor putea cumpara bilete pentru destinatii din Franta, Germania, Olanda, Belgia, Elvetia si Austria, prin efectuarea unei singure plati, pe un singur site de internet, www.railteam.eu. Doar pentru a-si interconecta sistemele de vanzare a biletelor, Alianta Railteam va investi 30 milioane de euro. In plus, noul sistem feroviar le va permite calatorilor sa se urce cu acelasi bilet in alt tren, in caz ca trenul lor intarzie, de exemplu. Principalele trei noduri feroviare vor fi Lille, Bruxelles, Cologne, Frankfurt si Stuttgart. Aici se vor gasi sali de asteptare asemanatoare cu cele din aeroporturi, dar si alte servicii caracteristice nodurilor de comunicatii majore. Orarele vor fi ajustate, in asa fel incat pasagerii sa nu fie nevoiti sa astepte mai mult de 15 minute, atunci cand schimba trenurile. "Vrem sa-i facem pe oameni sa se simta ca in tara lor, oriunde s-ar afla, pe reteaua Railteam. Vom reduce stresul aferent calatoriilor si ne vom asigura ca angajatii sa vorbeasca limba voastra", a spus Guillaume Pepy, presedintele Eurostar si directorul executiv al companiei franceze SNCF. 25 de milioane de pasageri pe an Informatiile despre Railteam nu sunt acum disponibile decat pe site-ul aliantei, iar biletele vor fi puse in vanzare incepand cu 2009. Cei implicati in proiect promit ca vor oferi cele mai ieftine tarife posibile intre orase. Pana in 2012, companiile feroviare vor sa atraga cel putin 25 de milioane de pasageri pe an, cu 10 milioane mai mult decat exista in prezent. Calatoriile cu trenul, care inseamna mai putin stres, dar si mai putine emisii de carbon, ii indeparteaza tot mai mult pe calatori de aeroporturi, unde se formeaza cozi la controalele de securitate, spun sefii companiilor feroviare. Eurostar, care opereaza trenuri intre Londra, Paris si Bruxelles, spune ca a inregistrat o crestere cu 39 de procente a vanzarilor de bilete pentru conexiunea cu trenul de mare viteza din Franta. In plus, Eurostar sustine ca trenurile sale produc de 10 ori mai putin dioxid de carbon decat un avion.
  •   2007-07-04
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului